Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

روبوتاکسی های «موبایل آی» را ۲۰۲۲ در خیابان ها ببینید

دوشنبه | ۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۱۴:۲۳ | کد خبر: CP- ۱۴۱۹۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
مدیرعامل استارتاپ عرضه کننده فناوری خودران «موبایل آی» (Mobileye) می گوید تاکسی های خودران این شرکت طبق برنامه اوایل سال 2022 وارد خیابان ها خواهند شد.
به گزارش کارپرس، «آمون شاشوا» در گفتگویی با شبکه CNBC آمریکا اظهار داشت: "فاصله زمانی چندانی با «روبوتاکسی» نداریم. ما اوایل 2022 را برای این منظور تعیین کرده ایم."

به گفته او عرضه فناوری خودران ابتدا و قبل از آنکه در دسترس عموم قرار گیرد در اپراتورهای ناوگان حمل و نقل صورت خواهد گرفت.

شاشوا پیش بینی کرد که بازار مصرف کنندگان عادی در سال 2025 مجهز به فناوری خودران خواهد شد و علت طولانی شدن این امر را محدودیت های مقرراتی و هزینه ای دانست.

او افزود: "ساماندهی ناوگان حمل و نقل (تاکسی رانی) به دلیل مسئولیت های گزارش دهی و سایر عوامل که بر عهده آنها قرار دارد بسیار راحت تر است در حالی که این مسئولیت ها را نمی توانید از یک مصرف کننده عادی بخواهید."

شاشوا تصریح کرد: "وقتی که به هزینه فناوری (سیستم خودران) می اندیشید با نرخ امروزی چیزی حول و حوش 15 تا 40 هزار دلار برای هر خودرو تمام می شود. این رقم برای روبوتاکسی معقول است اما برای یک مصرف کننده عادی زیاد است. اما اگر این هزینه را تا حدود 5 هزار دلار تقلیل دهید، کاری که می توانیم تا 2025 انجام دهیم، در آن صورت در سطح مصرفی نیز مقبول می شود."

بر اساس این گزارش، برخی از برندهای معروف شامل اوبر، لیفت، تسلا و وایمو در پی سرمایه گذاری بر روی کسب و کار تاکسی های خودران هستند.

شرکت Mobileye که در سال 2017 با 3/15 میلیارد دلار توسط اینتل خریداری شد، پروژه های توسعه در اسرائیل، فرانسه و چین را دنبال می کند و به تازگی از قراردادی جدید در کره جنوبی خبر داده است. این شرکت مشغول همکاری با فولکس واگن، چمپیون موتورز و ... در خصوص پروژه های توسعه فناوری خودران است.

شاشوا خاطرنشان کرد که خودروهای بدون راننده انقلابی در صنعت حمل و نقل ایجاد می کنند که باعث نجات جان انسان ها و صرفه جویی در پول می شود.

او در این خصوص گفت: "اگر خودروهای بیشتری به فناوری خودران مجهز شوند، جان بیشتری از انسان ها نجات خواهد یافت چرا که در نهایت یک کامپیوتر بهتر از انسان کار خواهد کرد. حتی هزینه های حمل و نقل را کاهش خواهد داد."

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

روبوتاکسی های «موبایل آی» را ۲۰۲۲ در خیابان ها ببینید

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است