Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

سبقت اروپا از چین در فروش خودروهای برقی

شنبه | ۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۱۶:۲۰ | کد خبر: CP- ۱۴۱۶۸ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
درگیری چین با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کارخانجات خودروسازی آن باعث شد تا فروش خودروهای برقی در بازارهای بزرگ اروپا از این کشور پیشی بگیرد.
به گزارش کارپرس، اروپا در زمینه فروش خودروهای برقی از چین پیشی گرفت.

طبق یک مطالعه صورت گرفته توسط PwC، پنج بازار بزرگ خودروسازی اروپا در سه ماهه نخست سال 2020 از لحاظ فروش خودروهای برقی چین را پشت سر گذاشتند.

به گزارش بلومبرگ، آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا طی ماه های ژانویه تا مارس در مجموع 79 هزار و 300 سفارش خودرو تمام برقی را دریافت کردند در حالی که حجم فروش چین در همین مدت به 777 هزار و 256 دستگاه رسید.

طی مدت مذکور، فروش خودروهای برقی در اروپا نسبت به سه ماهه نخست سال 2019 دو برابر شد در شرایطی که این مقدار در چین به خاطر کرونا و اعمال قرنطینه به نصف کاهش یافت.

با این حال این روند ممکن است معکوس شود چرا که انتظار می رود شرایط قرنطینه تا پایان بهار در بخش های عمده ای از اروپا پابرجا بماند در حالی که محدودیت های ناشی از قرنطینه در چین به تدریج کاهش یافته است.

«فلیکس کوهنرت» مدیر جهانی خودرو در PwC در مصاحبه ای به بلومبرگ گفت: "دولت چین مجدداً در حال ارائه مشوق هایی برای خودروهای برقی – هم یارانه و هم وقفه های مالیاتی – است و ظرفیت تولید خود را برقرار کرده است بنابراین عقیده داریم که چین بار دیگر تا پایان امسال در فروش خودروهای برقی پیشتاز می شود."

وی افزود: طی چند سال آینده رقابتی شانه به شانه بین چین و اروپا وجود خواهد داشت و برنده براساس اراده سیاسی، بهبود زیرساخت های شارژ، کیفیت و دسترس پذیری خودروهای برقی تعیین خواهد شد."

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

سبقت اروپا از چین در فروش خودروهای برقی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است