همچنین آمارهای منتشرشده از سوی اتاق فدرال صنایع خودروسازی در استرالیا نشان میدهد میزان فروش خودروهای هیبریدی نیز در سال ۲۰۱۹ به ۳۰ هزار و ۶۴۱ دستگاه افزایش یافته و یک رشد ۵۴ درصدی را ثبت و تجربه کرده است که بیشترین سهم از میزان فروش خودروهای هیبریدی را برند ژاپنی تویوتا موتورز به خود اختصاص داده است.
در همین بازه زمانی همچنین میزان فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در حدود ۸ درصد کاهش پیدا کرده است که بیشترین کاهش آن از سال ۲۰۱۱ میلادی به شمار میرود.
بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلایندهها و گازهای گلخانهای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامههای خود را برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.
به این ترتیب شرکتهای خودروسازی بزرگی تصمیم گرفتهاند که تغییر رویکرد دهند و به ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سالهای آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان