Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا صورت پذیرفت

ساخت سیستم یونیزه کننده هوا برای ضدعفونی کردن محیط

شنبه | ۱۳۹۸/۱۲/۲۴ - ۲۰:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۳۸۱۷ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
محققان دانشگاه کاشان، در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، موفق به ساخت دستگاهی پیشرفته برای ضدعفونی و یونیزه کردن هوا و محیط بیمارستان‌ها شدند.
به گزارش کارپرس، دکتر مسعود همدانیان، رئیس پژوهشکده علوم و فناوری نانوی دانشگاه کاشان گفت: این دستگاه با یونیزه کردن هوا باعث ضد عفونی کردن محیط می‌شود.

همدانیان با اشاره به اینکه خاصیت اکسیدکنندگی هوای یونیزه باعث میکروب‌زدایی، گندزدایی و ضدعفونی شدن محیط می‌شود، اظهار کرد: ضدعفونی کنندگی و گندزدایی با هوای یونیزه به علت ماهیت گازی شکل آن می‌تواند به صورت کامل تمامی سطوح غیرقابل دسترس و قابل دسترس را پاکسازی کند.

وی خاطرنشان کرد: اکسیژن فعال می‌تواند با قابلیت اکسید کردن و پخش در فضا و همچنین خاصیت میکروب‌زدایی و گندزدایی به ضدعفونی کردن محیط بپردازد و مانع باقی ماندن کرونا این مهمان ناخوانده بر روی سطح، اشیاء و فضاهای سرپوشیده پرتردد شود.

وی توان مصرفی دستگاه را ۳۰۰ وات عنوان کرد و افزود: این دستگاه با میزان تولید اکسیژن فعال ۰ تا ۱۰ گرم در ساعت، دارای سیستم دمنده با امکان تنظیم دبی خروجی، سیستم کنترل میزان تولید اکسیژن فعال، نشانگر دیجیتال پارامترهای دستگاه و استفاده از تکنولوژی پلاسمای سرد است.

رئیس پژوهشکده علوم و فناوری نانوی دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: حال با توجه به حضور ویروس کرونا در کشورمان و از طرفی اهتمام مسوولان و دست اندرکاران به پاکسازی محیطی از ویروس، بهره‌گیری از این دستگاه می‌تواند ثمرات بسیاری را برای سلامت مردم کشورمان به دنبال داشته باشد.

همدانیان اظهار کرد: پاکسازی کامل و دقیق محیط‌های عمومی همانند مترو و اتوبوس‌ها، میکروب‌زدایی اتاق‌های بیمارستانی، ضدعفونی کردن محیط‌هایی همانند تالارها و سالن‌های همایش‌ها و سینماها، گندزدایی محیط‌های سرپوشیده پرجمعیت، اهتمام به پاکسازی و تصفیه هوای مکان‌های عمومی همانند بقاع متبرکه و مساجد، ضدعفونی کردن محیط‌های ورزشی و سالن‌های آرایشگاهی، مدارس و دانشگاه‌ها، ساختمان‌های اداری و دولتی و ... می‌تواند به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و راهکار تمامی این موارد نیز از طریق این چنین دستگاه‌هایی قابل اجرا خواهد بود.




منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ساخت سیستم یونیزه کننده هوا برای ضدعفونی کردن محیط

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است