کارشناسان و تحلیلگران فعال در بازار خودرو بر این باورند که کاهش خرید خودروهای برقی در جهان و بازارهای اصلی و کلیدی همچون چین، ایالات متحده متحده و اروپا منجر به روند رو به رشد خرید خودروهای بنزینی و دیزلی می شود و این همان چیزی است که باید دولت های مختلف با ارائه و تداوم تسهیلات ویژه به مشتریان از آن جلوگیری به عمل بیاورند.
بر اساس آمار و ارقامی که هفته گذشته شرکت BYD ارائه و منتشر کرده است، تحویل و فروش خودروهای بنزینی در ماه گذشته در بازار چین ۳۱ درصد افزایش یافته و به ۳۰ هزار و ۸۰ دستگاه رسیده است. اما در همین بازه زمانی فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی ۷۲ درصد کاهش یافته و به ۱۳ هزار و ۹۹ دستگاه رسیده است.
مجموع تحویل و فروش خودروهای این شرکت نیز در سال ۲۰۱۹ میلادی با ۱۱ درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ میلادی، به ۴۶۱ هزار و ۳۹۹ دستگاه رسیده است.
بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلایندهها و گازهای گلخانهای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.
افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامههای خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.
بدین ترتیب شرکتهای خودروسازی بزرگی تصمیم گرفتهاند که تغییر رویکرد داده و به ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سالهای آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.
منبع: ایسنا
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان