از دیگر رقبای قدرتمند نیسان لیف در بازار خودروهای برقی آمریکا، میتوان به تسلا مدل ۳، هیوندای کونا الکتریک (Hyundai Kona electric) و کیا نیرو (Kia Niro) اشاره کرد که از محبوبیت و استقبال بینظیری از سوی مشتریان آمریکایی برخوردار شدهاند.
فروش خودروی برقی نیسان لیف در دسامبر با ۲۶ درصد کاهش به یک هزار و ۲۲۷ دستگاه و مجموع فروش آن در سال ۲۰۱۹ میلادی با ۱۶ درصد کاهش به ۱۲ هزار و ۳۶۵ دستگاه در بازار ایالات متحده آمریکا رسیده است.
کارشناسان و تحلیلگران بازار خودرو بر این باورند که می توان گفت به طور میانگین نیسان لیف در ماه یک هزار دستگاه فروخته است و این از میزان پیش بینی شده در گزارش های منتشر شده پیشین پایین تر است.
بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.
افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامههای خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.
دولتهای بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.
منبع: ایسنا
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان