لانچیا برای ساخت این محصول نوآوری هایی را در نظر داشت از جمله در بخش شاسی که از الگوی سازه فضاکار فولادی با رول کیج داخلی و بدنه فایبرگلس استفاده کرد.
در بخش موتور نیز از تپنده 2.4 لیتری 6 سیلندر دینو تولید فراری استفاده شد. این تپنده 190 اسب بخار خروجی و با یک جعبه دنده 5 سرعته دستی هماهنگ شده بود.
لانچیا با این محصول در سال های 1974، 1975 و 1976 مقام نخست رالی قهرمانی جهان را بدست آورد.
درسال 2010 میلادی یک میلیاردر آلمانی و علاقه مند به مسابقات رالی با نام میکائیل اشتوشک پروژه استارت آپی با نام "استریتوس جدید" را راه اندازی کرد. هدف از این پروژه بازگشت یک خودروی شاخص تاریخی به خط تولید بود.
نمونه اولیه استریتوس جدید در سال 2010 به نمایش گذاشته شد. اساس طراحی این محصول فراری اف430 قرار گرفت که طبیعتا پتنت های آن متعلق به فراری بود. اما به علت مشکلات قانونی که در زمینه مالکیت برند و استفاده از پتنت ها وجود داشت این پروژه و تولید استریتوس جدید متوقف شد.
منبع: عصرایران
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان