بر اساس گزارشی که در وب سایت thedriven منتشر شده است، کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودروسازی به تازگی با نظرسنجی و بررسیهای صورت گرفته دریافته و اعلام کردهاند که بزرگترین و مهمترین دغدغههای مشتریان و طرفداران خودروهای برقی که تاکنون موفق به خریداری و استفاده از این گونه خودروها نشدهاند، طبق نمودار زیر به ترتیب هزینه بالای خریداری، قدرت پیمایش مسافت (گستره حرکتی)، مساله شارژ، وضعیت فروش و دسترسی آنها در بازار است.
طبق این نمودار، بیش از ۴۱ درصد مشتریان قیمت بالا برای خرید و هزینههای زیاد نگهداری خودروهای برقی، ۲۵ درصد از آنها قدرت پیمایشی (گستره حرکتی)، ۱۵ درصد آنها مسائل و مشکلات مربوط به شارژ کردن باتریهای به کار رفته در آن، ۱۴ درصد از آنها نیز به نبود تنوع در مدلهای انتخابی و وضعیت فروش و دسترسی در بازار و ۵ درصد از آنها نیز به موارد متفرقه دیگری اشاره کردهاند که تاکنون موجب شده به خرید خودروهای برقی اقدام نکنند و یا در این کار شک و شبهه داشته باشند.
بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلایندهها و گازهای گلخانهای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.
بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامههای خود بدین منظور رونمایی کردهاند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامههای خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.
توسعه خودروهای برقی و الکتریکی نیازمند توسعه زیرساختهای لازم نظیر راهاندازی و ساخت ایستگاههای شارژ خودروهای الکتریکی است که به رانندگان و دارندگان این دسته از وسایل نقلیه پاک این امکان را میدهد تا در مدت زمان کوتاهی اقدام به شارژ خودروی خود کنند.
منبع: ایسنا
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان