Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

ضرورت تغییر بنیادین در ضوابط گمرکی خودروهای برقی

یکشنبه | ۱۳۹۶/۰۹/۱۲ - ۰۷:۲۱ | کد خبر: CP- ۴۵۴۸ | سرویس: آلودگی هوا و محیط زیست
کارپرس:
درها را بگشائیم، پنجره ها را باز کنیم و با آغوش باز پذیرای فن آوری های شگرف در زمینه خودروهای برقی ناآلاینده و کارآمدتر از خودرو های بنزینی باشیم.
به گزارش کارپرس، از آنجا که سلامت شهروندان مهمترین دغدغه ماست دست از محافظه کاری برداریم و دست مردم را باز بگذاریم تا بسرعت فن آوری های جدید در سراسر کشور فراگیر شود.

قوانین کنونی کشورمان در خصوص واردات خودرو عملا دست و پای ایرانیان را برای واردات این خودرو ها بسته است و باید در این زمینه تجدید نظر های جدی بعمل آید. طبق قوانین جاری یک شهروند ایرانی نمی تواند رأسا اقدام به ورود خودرو به ایران کند مگر اینکه تولید کننده خودرو مذکور یک شرکت خدمات پس از فروش در ایران دایر کرده باشد.

خودرو های برقی بسیار کم هزینه اند و نیاز به نگهداری های دوره ای نظیر تعویض روغن و لنت ندارند. فقط فیلتر هوای آنها باید هر از چندگاهی تعویض شود و واقعاً نیاز به خدمات پس از فروش چندانی ندارند. بطور کلی در دنیای جدید که از طریق اینترنت می توان انواع و اقسام قطعه را خریداری کرد دیگر نیازی به نمایندگی های ویژه خودرو نیست.

دولت می تواند ورود خودروهای برقی را توسط شهروندان آزاد کند و بدینوسیله افراد می توانند به ابتکار خود خودروهای برقی را وارد بازار ایران کنند.

با ورود این خودرو ها بسرعت فن آوری مربوط به آنها توسعه می یابد و مردم ما که از نظر فنی هوش و استعداد زیادی دارند جنبه های مختلف این فن آوری ها را فرا می گیرند و حتی بهبود می بخشند.

دولت همچنین باید هر نوع حقوق گمرکی برای خودروهای برقی را بردارد و امتیاز ویژه ای برای این خودروها قائل شود تا مردم تشویق به انتخاب این خودروها شوند. فراموش نکنیم که با ورود هر خودرو برقی سالانه دهها تن آلاینده کمتر به هوای کلان شهر های ما وارد می شود.

توجه کنیم سلامتی مردم در اولویت مطلق است و وظیفه ماست بجای واردات اتومبیل های بنزینی کره ای راه ورود خودروهای تمام برقی را تسهیل کنیم. فراموش نکنیم که عمر خودروهای بنزینی بسر آمده و براوردهای جدید حاکی است که تولید آنها در جهان تا ٨ سال دیگر کلا متوقف می شود.



منبع: ایرنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ضرورت تغییر بنیادین در ضوابط گمرکی خودروهای برقی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است