خودروسازان جهانی که در چین و دیگر کشورها با رکود فروش مواجه هستند، هند را کشوری مطمئن برای سرمایهگذاری میخوانند؛ بازاری که مدیران شرکتهای خودروساز معتقدند با وجود چالشهای تاریخی این کشور، آنقدر بزرگ است که نمیتوان آن را نادیده گرفت. طی سال گذشته، شرکتهای نیسان موتور، رنو، هیوندای موتور و فولکس واگن برنامههای جدید خود برای بازار هند را اعلام کردهاند.
تویوتا پس از اعمال تغییرات اساسی در تیم مدیریتی خود اکنون به دنبال کاهش هزینههای تولید با حرکت به سمت یک پلتفرم جدید و اختصاصی برای خودروهای تمام الکتریکی است.
فروش جهانی خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۲ حدود ۶۰ درصد افزایش یافت و برای اولینبار از ۱۰ میلیون فراتر رفت و از هر هفت خودروی فروخته شده در جهان یک خودرو برقی است.