هفته گذشته در همین صفحه به بررسی بخش نخست عملکرد خودرویی دولت حسن روحانی در هشت سال گذشته با محوریت خصوصیسازی و مشارکت خارجی پرداختیم، مواردی که دولت نتوانست کارنامه خوبی از خود بهجا بگذارد. حال در قسمت دوم و پایانی این گزارش، به بخشی دیگر از عملکرد خودرویی دولت با محوریت مسائلی مانند «تولید و کیفیت»، «قیمت و قیمتگذاری»، «واردات» و «ابرپروژه اسقاط» میپردازیم.
خودروسازی بخش خصوصی روی غلتک تولید افتاد. بررسی آمارهای تولیدی وزارت صمت حکایت از آن دارد که بخش خصوصی خودروسازی کشور در اردیبهشت ۱۴۰۰ نسبت به بازه زمانی سال گذشته رشد ۳۰ درصدی را در حالی تجربه کرده که سه خودروساز بزرگ کشور در همین مدت افت ۲۹ درصدی داشتهاند
صنعت خودرو در انتظار ظهور نوآوریهایی است که طی ۵ سال آینده انقلابی در این صنعت ایجاد خواهد کرد؛ نوآوریهایی که رانندگی با خودروها را برای افراد آسانتر و زندگی را بهتر خواهد کرد.
رنو قصد دارد با مجتمع سازی سه کارخانه خود در شمال فرانسه، بزرگ ترین مرکز تولید خودروهای الکتریکی در اروپا با ظرفیت ساخت سالانه 400 هزار دستگاه خودرو را راه اندازی کند.
هرچند بازار خودرو این روزها با موجی نه چندان قوی از افزایش قیمت مواجه شده است، با این حال شهروندان همچنان میل چندانی به خرید نشان نمیدهند تا بازار خردادماه در رکودی سنگین قرار داشته باشد.