Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

بکارگیری اسکنر اثر انگشت بجای سوئیچ در خودروهای آینده

سه شنبه | ۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۰۹:۳۶ | کد خبر: CP- ۸۰۸۰ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
این خودروها یک حرکت روبه جلو برای کلیدها محسوب شده و کنترل آنها از طریق دیگر تجهیزات دیجیتالی مانند موبایل یا تبلت امکان‌پذیر است.
به گزارش کارپرس،کلیدهای امروزی به زودی به واسطه تکنولوژی‌های در حال ظهور در خودروهای مدرن و حتی متوسط  بی‌معنا و غیر کاربردی خواهند شد.

 خودروهایی بدون کلید این روزها بسیار مرسوم شده‌اند، اما این کلیدها همچنان پر ریسک محسوب می‌شوند چرا که امکان هک آنها توسط دزدان باسواد و ویژه فناوری وجود دارد.

دزدان تکنولوژیک امروزی با خرید یا ساخت دستگاه‌های ویژه سینگال‌های ارسال از کلید را ثبت کرده و همان را بازتولید می‌کنند.

تمام این اتفاقات زمانی می‌افتد که کلید در کیف شما قرار دارد. برخی از دستگاه‌ها نیز چنان قوی هستند که سیگنال‌های سوئیچ شما را از پشت دیوارها دریافت و سریعا درهای اتومبیل را باز می‌کنند.

کمپانی‌های بیمه و خودروسازان به این مسئله واقف هستند و به همین دلیل فناوری‌هایی مانند تشخیص چهره، اسکن اثر انگشت یا اسکن شبکیه چشم به خودروهای آینده اضافه می‌شوند. در این راستا یک شرکت فناورانه برنامه‌ای را طرح‌ریزی کرده که نه تنها با اسکن اثر انگشت خودرو را باز کرده بلکه از همان طریق  باعث روشن شدن موتور می‌شود.

این خودروها یک حرکت روبه جلو برای کلیدها محسوب شده و کنترل آنها از طریق دیگر تجهیزات دیجیتالی مانند موبایل یا تبلت امکان‌پذیر است.

با استفاده از این سوئیچ‌های فناورانه دیگر تنها تکیه گاه شما یک کلید نخواهد بود. این روش‌ها یک کلید و یک اسکن اثر انگشت است.

این اسکنرهای انگشتی ایمنی خودرو در برابر سرقت را افزایش می‌دهند. با این وجود مالکان می‌توانند با استفاده از این سیستم، خودرو را برای استفاده در مدت مشخص در روز شخصی‌سازی کنند تا قدرت یا رانندگی ویژه‌ای را ارائه دهد.  به عنوان مثال اگر فرزندان خواستار استفاده از خودرو باشند، والدین قادر هستند قدرت یا حالت تعریف شده در موتور را تنظیم کرده و حرکت آنها را در طی مسیر کنترل کنند. این کار حرکت فرزندان با خودرو را امن کرده و خیال برگسالان را راحت می‌کند.

از طرفی هر اثر انگشت می‌تواند ویژگی ‌های درونی خودرو را تغییر دهد. خودرو با شناسایی اثر انگشت مالکان ویژگی و حالت صندلی با توجه به اثر انگشت تغییر داده و موسیقی مورد علاقه آنها را پخش می‌کند.



منبع: عصرایران

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

بکارگیری اسکنر اثر انگشت بجای سوئیچ در خودروهای آینده

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است