به گزارش خودروپرس، پایگاه اتوکار به نقل از تورستن مولر اوتواس مدیرعامل رولزرویس نوشت این شرکت مشغول بررسی کنار گذاشتن پیشرانههای تمام الکتریکی و استفاده از پیل سوختی هیدروژن به جای آنها در مدلهای آینده است.
این اظهارنظر بلافاصله پس از رونمایی از نخستین خودروی تمام الکتریکی تولید انبوه شرکت با عنوان اسپکتر صورت گرفته است.
رولزرویس اسپکتر تمام الکتریکی اخیراً با باتری 120 کیلووات ساعت که برد رانندگی را به بیش از 300 مایل (482 کیلومتر) میرساند رونمایی شد.
اما با وجود عبور شرکت از موتورهای V12 بنزینی به موتورهای الکتریکی که با پکهای باتری بزرگ تغذیه میشوند، مدیرعامل رولزرویس عقیده داردکه فناوری پیل سوختی هیدروژن یک جایگزین محتمل برای مدلهای آینده محسوب میشود که میتواند به خوبی با کاربردهای معمولی کاربران کار کند.
البته مولر اوتواس گزینه موتورهای احتراقی با تغذیه هیدروژن را رد میکند، چرا که آن را کارآمدترین شیوه برای استفاده از این عنصر شیمیایی نمیداند.
وی در این خصوص گفت: "اگر هیدروژن در آینده استفاده شود به شکل پیلهای سوختی خواهد بود. پیلهای سوختی تفاوتی با یک باتری ندارند و آن فقط نوعی از دریافت انرژی است."
با این حال مشکلات بالقوهای وجود دارد که شاید برند لوکس انگلیسی را از حرکت در این مسیر بازدارد.
مدیر رولزرویس در این خصوص گفت: " واضح است که نمیتوانید شارژ هیدروژنی را در خانه داشته باشید، در حالی که [با خودروهای تمام الکتریکی] این مزیت بزرگ را در اختیار دارید و همه مشتریان ما گاراژهای بزرگ دارند."
وی افزود: "فضای زیادی در خانه و در ساختمانهای اداری برای نصب شارژر وجود دارد. بسیاری از مشتریان ما در حال حاضر شارژر در خانه نصب کرده اند چونکه برای خیلی از آنها اسپکتر اولین خودروی الکتریکیشان نیست."
منبع: Insideevs
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان