Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تغییرات تازه در آخرین آپدیت نرم‌افزاری تسلا

سه شنبه | ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ - ۱۲:۳۱ | کد خبر: CP- ۲۰۶۸۷ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
تسلا به تازگی آخرین آپدیت نرم‌افزاری خود را منتشر کرده که طی آن دامنه وسیعی از قابلیت‌ها و تغییرات جدید را به قابلیت‌های کنونی افزوده است.

به گزارش خودروپرس، یکی از مهم‌ترین آپدیت‌هایی که این سازنده خودروهای الکتریکی معرفی کرده، به روزرسانی سیستم «ترمزگیری اضطراری اتوماتیک» یا AEB است.

این فناوری مهم ایمنی با بهبود عملکرد توأم شده و اکنون در حین رانندگی رو به عقب نیز کار می‌کند.

پایگاه NotATeslaApp مدعی است که آپدیت نرم‌افزاری جدید به AEB امکان می‌دهد تا در طول رانندگی دنده عقب - گرچه با عملکرد محدود - عمل کند.

همچنین اکنون می‌توان این قابلیت را در طول رانندگی‌‌های پرسرعت به طرف جلو نیز فعال کرد.

قبل از انتشار آپدیت جدید، ترمزگیری اضطراری اتوماتیک تنها در دامنه‎ سرعت بین 5 تا 150 کیلومتر بر ساعت عمل می‌کرد، اما با بروزرسانی جدید اکنون می‌توان در حین رانندگی به طرف جلو در دامنه سرعت بین 5 تا 200 کیلومتر بر ساعت آن را فعال کرد.

البته این دامنه سرعت AEB شاید برای مالکان تسلا در آمریکا مفید نباشد، اما قطعاً برای افرادی که در اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان رانندگی می‌کنند مفید خواهد بود.

دفترچه راهنمای مالکان تسلا در حال حاضر با تغییراتی مواجه شده که عنوان می‌کند این سیستم اکنون قادر به تشخیص فاصله خودرو از اشیای تشخیص‌داده‌شده است و نه فقط اشیایی که در مقابل خودرو قرار دارند.

سیستم AEB یک فناوری ایمنی بسیار مهم است که با اسکن مداوم جاده، قابلیت ترمزگیری خودکار را برای کاهش سرعت خودرو و شدت ضربات احتمالی به کار می‌گیرد.

با این حال برخی مواقع وجود دارد که این قابلیت ایمنی کار نمی‌کند از جمله مواقعی که راننده فرمان را به تندی می‌چرخاند، راننده پدال ترمز را شخصاً در حالی  که AEB مشغول ترمزگیری است فشار می‌دهد یا زمانی که راننده در حال شتاب‌گیری شدید است.

از دیگر تغییرات آپدیت نرم‌افزاری جدید تسلا می‌توان به امکان کنترل تماس‌های تلفنی از طریق دکمه‌های روی فرمان و توانایی تشخیص علائم محدویت سرعت اشاره کرد.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تغییرات تازه در آخرین آپدیت نرم‌افزاری تسلا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است