Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

اعلام جزئیات پلتفرم نرم‌افزاری جدید رنو

سه شنبه | ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ - ۱۲:۱۳ | کد خبر: CP- ۲۰۶۵۷ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
رنو روز دوشنبه جزئیات پلتفرم نرم‌افزاری جدید برای خودروهای آینده خود که به گفته آن در سال 2026 همتراز پلتفرم مشابه تسلا خواهد بود را اعلام کرد.

به گزارش خودروپرس، این خودروساز فرانسوی اعلام کرد که طراحی «خودروی تعریف‌شده با نرم‌افزار» کانون فعالیت‌های برند خودروهای الکتریکی آینده رنو یعنی آمپر (Ampere) خواهد بود.

این پلتفرم که با همکاری گوگل و کوالکام توسعه می‌یابد، پیچیدگی را تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش داده و اجازه می‌دهد تنها 20 پردازنده برای حرکت یک خودرو به جای 100 پردازنده کنونی مورد نیاز باشد.

همچنین به روزرسانی‌ها از راه دور بدون توسل به سخت‌افزار امکان‌پذیر خواهد شد.

فردریک وینسنت مدیر ارشد دیجیتال رنو گفت: "رنو در سال 2026 رویکردی مشابه با تسلا و پلتفرمی مشابه را برای خودروهای الکتریکی اختیار خواهد کرد."

ژیل لو بورن رئیس مهندسی رنو نیز به خبرنگاران گفت: "در سال 2026، ما در زمینه خودروهای تعریف‌شده با نرم‌افزار در سطحی مشابه با تسلا خواهیم بود."

وی افزود: "ما نمی‌خواهیم کاری که در گذشته انجام می‌دادیم را انجام دهیم، ما می‌خواهیم اتومبیل‌هایمان را بفروشیم، نمی‌خواهیم خودروهایمان را از دست دهیم."

با امکان به روزرسانی مداوم قابلیت‌های رانندگی و اطلاعات سرگرمی، این پلتفرم باید ارزش فروش مجدد خودروها را بهبود بخشد، از قدرت قیمت‌گذاری شرکت پشتیبانی و از 1.5 میلیارد یورو هزینه تحقیق و توسعه در یک دهه جلوگیری کند.

براساس این گزارش پلتفرم جدید رنو ابتدا در ون الکتریکی «Flexevan» در اواسط سال 2026 به کار گرفته خواهد شد و سپس برند اسپرت آلپاین و تمام مدل‌های برند رنو از آن استفاده خواهند کرد.

لوکا دی میو مدیرعامل رنو اخیراً در خصوص کاهش قیمت‌های تسلا اذعان کرد که این شرکت آمریکایی همچنان یک «چالش در کوتاه مدت» باقی می‌ماند اما شرکت متبوع او وارد جنگ قیمت خودروهای الکتریکی نخواهد شد.

منبع: gadgetdsnow

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

اعلام جزئیات پلتفرم نرم‌افزاری جدید رنو

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است