Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

رونمایی از نسل دوم سیستم رانندگی خودکار هواوی

چهارشنبه | ۱۴۰۲/۰۱/۳۰ - ۱۲:۲۵ | کد خبر: CP- ۲۰۶۴۰ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
شرکت هواوی از نسل دوم سیستم رانندگی خودکار خود با عنوان ADS 2.0 رونمایی کرد.

به گزارش خودروپرس، ویژگی فنی قابل توجه این سیستم قابلیت عملکرد آن بدون نیاز به نقشه‌های با دقت بالاست که سامانه جدید را از نسل نخست متمایز کرده است.

«ریچارد یو» مدیرعامل واحد خودروهای هوشمند هواوی با اشاره به این قابلیت تأکید کرد که به دلیل تغییرات مستمر جاده‌های چین، داشتن نقشه‌های با دقت بالا که کل کشور را پوشش دهد غیرعملی است. بنابراین یک سیستم رانندگی هوشمند که به چنین نقشه‌هایی متکی نباشد برای پیاده‌سازی در مقیاس بزرگ عملی‌تر خواهد بود.

هواوی ADS 2.0 با استفاده از شبکه توپولوژی جاده بهبود یافته و به آن امکان می‌دهد تا المان‌های مختلف نظیر چراغ‌های راهنمایی را حتی در غیاب نقشه‌های با دقت بالا تشخیص دهد.

سیستم رانندگی هوشمند پیشرفته هواوی که شامل دستیار کروز ناوبری شهری (NCA) است تاکنون در شهرهای شنژن، شانگهای و گوانگژو برای بهبود ناوبری شهری پیاده سازی شده و به علاوه طی فصول سوم و چهارم امسال به ترتیب در 15 در 30 شهر دیگردر دسترس خواهد بود.

این سیستم همچنین جستجوی خودکار برای فضاهای پارکینگ را فعال کرده و قابلیت کشف فضای پارک 360 درجه را ارائه می‌دهد.

تا پایان سال 2023 قابلیت پارک والت خودکار در این سیستم پیاده‌سازی خواهد شد که مسیری بهینه را در بین طبقات به رانندگان ارائه می‌دهد.

سیستم رانندگی هوشمند هواوی سبب ایجاد شبکه GOD شده است. استفاده از حسگرهای متعدد مانند لیدار، رادار موج میلی‌متری و دوربین‌ها سیستم را قادر می‌سازد تا موانع نامنظم همچون وسایل نقلیه واژگون شده، جعبه های بزرگی که رها شده‌اند، سقوط سنگ‌ها یا درختان را شناسایی کرده و با کاهش سرعت یا توقف واکنش مناسب نشان دهد.

این سیستم در سه بسته قیمتی پایه، پیشرفته و پریمیوم عرضه شده است. در حال حاضر تجهیزات استاندارد مدل‌های خودرویی که با هواوی شریک شده‌اند شامل بسته‌های پایه و پیشرفته است.

بسته پریمیوم نیز به عنوان یک گزینه خرید اختیاری دردسترس است. قیمت خرید یکباره ADS 2.0 برابر 36 هزار یوآن با هزینه اشتراک سالانه 7200 یوان و هزینه اشتراک ماهانه 720 یوان تعیین شده است.

سیستم جدید هواوی نخستین بار بر روی خودروهای مدل AITO M5 و سپس در مدل‌های Avatr 11 و Alpha S HI معرفی خواهد شد.

به علاوه در حال حاضر بیش از ده خودروی جدید مجهز به فناوری رانندگی خودکار پیشرفته و فناوری هوشمند کابین هواوی در حال ساخت هستند و قرار است از پاییز امسال تا سال آینده عرضه شوند.

منبع: Auto Tech

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رونمایی از نسل دوم سیستم رانندگی خودکار هواوی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است