Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

رئیس BYD فناوری خودران را زیر سؤال برد!

یکشنبه | ۱۴۰۲/۰۱/۲۷ - ۱۴:۱۴ | کد خبر: CP- ۲۰۶۲۷ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
رئیس شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی (BYD) چین در اظهاراتی فناوری خودران را غیرعملی و فریبنده توصیف کرد.

به گزارش خودروپرس، وانگ چوان فو در خلال جلسه گزارش‌دهی سالانه 2022 دیدگاه‌های خوددر رابطه با رانندگی خودران را به صراحت بیان کرد.

وی این فناوری را غیرعملی و فریبنده توصیف و تأکید کرد که دستیار راننده پیشرفته گزینه‌ای بهتر برای پیشرفت آینده است.

وانگ اظهار داشت: "در ابتدا سرمایه نیروی محرکه فناوری خودرن بود و در نتیجه کاستی‌های آن مورد توجه قرار نگرفت. در برخی سال‌ها تولیدکنندگان ادعاهای جسورانه‌ای در مورد دستیابی به سطوح خاصی از خودرانی مطرح می‌کردند اما اکنون که مهلت به سر رسیده آنها نتوانسته‌اند به وعده‌های دروغین خود عمل کنند."

مدیر بی‌وای‌دی اضافه کرد: "در نتیجه ارزش بازاری آنها کاهش یافته و به تدریج سر عقل آمده‌اند! اما در BYD ده‌ها هزار مهندس در بررسی هستند که آیا این فناوری پایدار است یا خیر. همه استراتژی‌های BYD در این رابطه صحیح بوده است."

وانگ بر این باور است که سرمایه‌گذاری سنگین در توسعه فناوری خودران شاید بهترین رویکرد نباشد و در مقابل تمرکز بر ارتقای سطح اتوماسیون در خطوط تولید را پیشنهاد می‌کند که به عقیده او این استراتژی می‌تواند به کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از مشکلات احتمالی مرتبط با قوانین، مقررات و ملاحظات اخلاقی کمک کند.

در طول این کنفرانس مطبوعاتی وانگ با اشاره به برخی آمارها خاطرنشان کرد که در سطح جهان تصادفات رانندگی سالانه جان 1.1 میلیون نفر را می‌گیرد. این در حالی است که هیچ شکایتی در مورد سیستم‌های فرمان و ترمز محصولات بی‌وای‌دی دریافت نشده چرا که این سیستم‌ها با مقررات انطباق دارند.

در عین حال استفاده از فناوری خودران نگرانی‌هایی را در مورد تعیین طرف مسئول تصادفات ایجاد کرده، موضوعی که مدت‌هاست در خصوص رانندگی بدون سرنشین مورد بحث بوده است.

وانگ عقیده دارد که رانندگی خودران اساساً نسخه پیشرفته‌ای از سیستم دستیار راننده پیشرفته است و تراشه‌ها و الگوریتم‌ها را می‌توان معادل با سیستم‌های پیشرفته کمک راننده (ADAS) در نظر گرفت.

برای توضیح این نکته وانگ از یک استعاره کمک گرفت و گفت: "سیستم کمک راننده شبیه «خدا» عمل می‌کند، مراقب رانندگان است و به آنها تذکر می‌دهد که چه زمانی حواس‌شان پرت یا خواب‌آلود شده‌اند تا از تصادفات بکاهد. با این حال همواره این شخص است که عملاً کنترل وسیله نقلیه را در اختیار دارد."

در همین حال ولیام لی مؤسس و رئیس شرکت نیو نیز در مورد اینکه آیا فناوری خودران فریب‌آمیز است یا خیر، عنوان کرد که هدف از توسعه رانندگی خودران باید «ایجاد فراغت زمانی و کاهش تصادفات» باشد.

وی خاطرنشان کرد که نیو همچنان در دستیابی به فناوری کمک راننده خودکار از طریق توسعه نسل دوم پلتفرم خود تحت سناریوها و شرایط آب و هوایی خاص بسیار مطمئن است.

براساس این گزارش بی‌وای‌دی سال گذشته به عنوان مهم‌ترین بازیگر در صنعت خودروهای با انرژی جدید چین ظاهر شد که حجم فروش کلی آن با نزدیک به 150 درصد افزایش به 1.8025 میلیون دستگاه رسید.

به گفته وانگ این شرکت قصد دارد تا انتهای امسال با تحقق هدف فروش 3 تا 3.6 میلیون دستگاه به بزرگ‌ترین خودروساز چین تبدیل شود.

منبع: Auto Tech

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رئیس BYD فناوری خودران را زیر سؤال برد!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است