Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

بهبود خودروهای متصل با هوش مصنوعی استارتاپ آلمانی

دوشنبه | ۱۴۰۲/۰۱/۰۷ - ۱۴:۰۰ | کد خبر: CP- ۲۰۵۶۹ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
استارتاپ آلمانی «Compredict» در حال توسعه یک نرم‌افزار هوش مصنوعی برای بهبود کارایی و پایداری زیست‌محیطی خودروهای متصل است.

به گزارش خودروپرس، این شرکت مشغول توسعه یک نرم‌افزار مجهز به هوش مصنوعی برای پیش‌بینی نیازهای تعمیر و نگهداری و همچنین پایش مصرف خودروهاست.

این استارتاپ آلمانی با همکاری شرکت نرم‌افزاری «Palantir Technologies» - مستقر در سیلیون ولی - ساخت حسگرهای مجازی برای خودروهای متصل جهت بهبود کارایی و پایداری زیست‌محیطی آنها را دنبال می‌کند.

تحقیقات مؤسسه GlobalData نشان می‌دهد که خودروهای مبتنی بر نرم‌افزار در آینده براساس حسگرهای مجازی داده‌محور ساخته خواهند شد و انتظار می‌رود این حسگرها جایگزین حسگرهای سخت‌افزاری در خودرو شوند.

استفاده از نرم‌افزار در خودروها پدیده جدیدی نیست، اما به دلیل پیشرفت‌های اخیر هوش مصنوعی اکنون خودروی مبتنی بر نرم‌افزار می‌تواند انتشار کربن را کاهش دهد، قابلیت‌های اندازه‌گیری را برای خودروهای قدیمی و جدید فراهم کند، بر مصرف خودرو نظارت کرده و مسیر برنامه‌ریزی تعمیر و نگهداری پیشگیرانه را باز کند.

در این صورت مصرف‌کنندگان می‌توانند از هزینه‌های گارانتی کمتر و دسترسی سریع‌تر به تعمیر خودرو بهره‌مند شوند.

برای مثال یک حسگر مجازی می‌تواند عمق آج تایر را اندازه‌گیری کند و با توجه به این اطلاعات یک حسگر مجازی دیگر می‌تواند پیش‌بینی کند که تایر چه زمانی به پایان عمر خود خواهد رسید.

دکتر استفان فولارد مدیرعامل و از بنیانگذاران Compredict گفت که حسگرهای مجازی در خودروها می‌توانند چیزهایی که معمولاً قابل اندازه‌گیری نیستند را اندازه بگیرند. این فناوری مقادیری را اندازه‌گیری می‌کند که معمولاً در وسایل نقلیه سنتی قابل دسترسی نیستند.

کاربردهای فناوری حسگر مجازی برای ساخت وسایل نقلیه و مراحل مختلف زنجیره ارزش خودرو اهمیت دارد.

دکتر فولارد گفت: "ما در تلاش برای جایگزینی حسگرهای سخت‌افزاری با حسگرهای مجازی هستیم تا تولیدکنندگان خودرو بتواند هزینه تولید را کاهش دهند."

از آنجا که صنعت خودرو از فناوری‌های نوظهور همچون هوش مصنوعی استفاده می‌کند، بیشتر عملکرد خودرو توسط کاربردهای فناوری همچون حسگرهای مجازی تعیین خواهد شد.

لوبال دیتا تخمین می زند که تا سال 2030 حدود 80 درصد از ارزش یک خودرو متعلق به نرم افزار و محتوای آن خواهد بود و هوش مصنوعی بخش بزرگی از مؤلفه نرم افزاری خودرو را برای شخصی‌سازی دقیق محتوا تشکیل خواهد داد.

منبع: Verdict

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

بهبود خودروهای متصل با هوش مصنوعی استارتاپ آلمانی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است