Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
افشاگری جدید واشنگتن پست؛

ماسک نظر مهندسان درباره حذف رادار را وتو کرد

شنبه | ۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۱۳:۳۰ | کد خبر: CP- ۲۰۵۶۵ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که با وجود مخالفت تعداد زیادی از مهندسان تسلا، ایلان ماسک حکم به حذف فناوری رادار از خودروهای الکتریکی شرکت داده است.

به گزارش خودروپرس، پیشتر در می 2021 تسلا اعلام کرد که با حذف رادار از خودروهای جدید خود صرفاً از دوربین‌ها برای پایش و نظارت بر محیط پیرامونی استفاده خواهد کرد.

با این حال این تصمیم با مخالفت تعداد زیادی از مهندسان شرکت مواجه شد که معتقد بودند این امر سبب بروز مشکلات عمده از جمله خطر تصادفات خواهد شد.

مهندسان تسلا در آن زمان مدعی بودند که بارندگی‌های شدید یا حتی تابش نور آفتاب عملکرد دوربین‌ها را مختل کرده و به بروز تصادفات منجر خواهد شد.

با این حال به نوشته واشنگتن پست، ماسک سرسختانه در مقابل این مخالفت‌ها ایستاد و استراتژی «تنها دوربین» را برای خودروهای جدید شرکت اجرایی کرد.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که پس از اجرایی شدن این سیاست، تسلا شاهد افزایش تصادفات در خودروهای خود بود، تصادفاتی که قبلاً در خودروهای مجهز به حسگرهای رادار ثبت نشده بود.

اما نکته قابل توجه اینجاست که به رغم این موضوع خودروساز آمریکایی همچنان حسگرهای رادار را در مدل‌های کنونی خود غیرفعال کرده است.

گزارش واشنگتن پست می‌افزاید مدیریت آشفته ماسک نقش مهمی را در عرضه ناشیانه اتوپایلوت و سیستم رانندگی اصطلاحاً تمام خودران FSD ایفا کرده و مهندسان شرکت مجبور شده‌اند به طور شتابزده این نرم‌افزار را قبل از آماده‌سازی کامل آن روانه بازار کنند.

این در حالی است که اتوپایلوت تسلا در موارد متعدد تصادفات منجر به مرگ در کانون اتهامات قرار داشته و در اغلب موارد کشف شده که عملکرد نادرست این فناوری منجر به حوادث شده است.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ماسک نظر مهندسان درباره حذف رادار را وتو کرد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است