Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تیک‌تاک در مرسدس کلاس E: آمریکا اجازه می‌دهد؟

شنبه | ۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۱۱:۱۵ | کد خبر: CP- ۲۰۵۶۴ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
ممنوعیت تیک‌تاک توسط دولت ایالات متحده و در عین حال عرضه احتمالی نسخه جدید مرسدس بنز کلاس E مجهز به این اپلیکیشن در آمریکا سؤالات و تردیدهای زیادی را در محافل رسانه‌ای ایجاد کرده است.

به گزارش خودروپرس، محبوبیت تیک‌تاک در سراسر جهان و به ویژه آمریکا بسیار حیرت‌انگیز بوده تا جایی که اکنون این اپلیکیشن رسانه اجتماعی به تنهایی دارای حدود 150 میلیون کاربر در آمریکاست.

در عین حال با توسعه فناوری‌های پیشرو در داخل کابین خودروهای مدرن انتظار می‌رود که به زودی تیک‌تاک از داخل گوشی‌های همراه به نمایشگرهای داخل کابین راه پیدا کند.

مرسدس اخیراً اعلام کرد که نسخه جدید کلاس E مجهز به برنامه‌هایی چون تیک‌تاک خواهد بود و قرار است این نسخه اواخر سال 2023 در آمریکا عرضه شود.

به گفته خودروساز آلمانی، کلاس E مدل 2023 دارای یک سیستم MBUX به روز خواهد بود که دربرگیرنده تیک‌تاک و برنامه‌های دیگری چون زوم، انگری بردز و ... خواهد بود.

کلاس E مجهز به تیک‌تاک در حالی قرار است در آمریکا عرضه شود که این اپلیکیشن ویدیوهای کوتاه توسط دولت آمریکا ممنوع شده است.

در حالی که مدیرعامل مرسدس بنز اعلام کرده تصمیم‌گیری برای اضافه کردن اپلیکیشن‌های خاص در برخی مناطق به میزان محبوبیت برنامه در آن منطقه بستگی دارد، اما تیک‌تاک ممکن است سرنوشت متفاوتی در آمریکا پیدا کند.

هنوز مشخص نیست که آیا مشتریان آمریکایی کلاس E نیز امکان دسترسی به تیک‌تاک در خودروی خود را خواهند داشت یا خیر، اما تصمیم‌گیری در این رابطه تا حد زیادی به سرنوشت کلی تیک‌تاک در این کشور بستگی دارد.

تیک‌تاک که متعلق به شرکت فناوری اینترنت بایت‌دنس چین است پیشتر از استفاده در دیوایس‌های دولتی آمریکا منع شده و این امر به حدس و گمانه‌زنی‌هایی درباره ممنوعیت گسترده‌تر آن دامن زده است.

مدیرعامل تیک‌تاک اخیراً برای چند ساعت در کنگره آمریکا مورد سؤال و پرسش قرار گرفت و تأکید کرد که این برنامه دیتا و اطلاعات آمریکایی‎ها را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد.

با این حال اغلب قانونگذاران آمریکایی از این صحبت‌ها به طور کامل قانع نشدند و حتی برخی از آنها به ممنوعی اعمال‌شده علیه این برنامه در هند اشاره کردند. هند در ژوئن 2020 برنامه تیک‌تاک را ممنوع کرد.

با افزایش تمرکز بر دیتای درون خودرو و امنیت و محرمانگی حول این موضوع باید منتظر ماند و دید که سرنوشت برنامه‌هایی چون تیک‌تاک به کجا ختم خواهد شد.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تیک‌تاک در مرسدس کلاس E: آمریکا اجازه می‌دهد؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است