Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

مسابقه ساخت ویدیوگیم برای نمایشگر منحنی ب‌ام‌و

دوشنبه | ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۰۹:۴۶ | کد خبر: CP- ۲۰۵۳۶ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
شرکت ب‌ام‌و با همکاری پلتفرم «ایرکنسول» مسابقه جدیدی را برای ساخت ویدیوگیم جهت نمایشگرهای منحنی‌شکل درون خودرو راه‌اندازی کرده است.

به گزارش خودروپرس، ب‌ام‌و سال گذشته اعلام کرده بود که بازی‌های ویدیویی را به نمایشگرهای منحنی‌شکل خود اضافه خواهد کرد و حال این خودروساز مسابقه‌ای را برای طراحی و ساخت ویدیوگیم راه‌اندازی کرده است.

برای این منظور خودروساز آلمانی با شرکت «ایرکنسول» (AirConsole) سازنده پلتفرم بازی وارد همکاری شده است.

توسعه‌دهندگان بازی که قصد شرکت در این رقابت را دارند می‌توانند با مراجعه به ‌وبسایت رسمی مسابقه ایده‌های خود را به شکل اسلاید ارائه دهند. این مسابقه تا هشتم ژوئن ادامه دارد اما آخرین مهلت ثبت نام آن تا دوم ژوئن است.

گروه ب‌ام‌و و ایرکنسول از توسعه‌دهندگان خواسته‌اند تا یک تجربه بازی اقناع‌کننده را در هر سبکی که برای بازی‌های داخل خودرو طراحی شده، برای مخاطبان عادی قابل دسترسی بوده و به طور خلاقانه از گوشی هوشمند به عنوان کنترلر بازی استفاده کند، ایجاد کنند.

پس از پایان مسابقه، این دو شرکت چهار برنده مرحله اول را در دهم جولای معرفی خواهند کرد. این چهار نفر 5 هزار یورو دریافت خواهند کرد تا نمونه اولیه بازی خود را تا مهلت نهم اکتبر توسعه و ارائه دهند.

ایرکنسول نمونه‌هایی که در پلتفرم آن و داخل خودروهای ب‌ام‌و گنجانده خواهد شد را به طور کامل تأمین بودجه و برندگان نهایی را در تاریخ ششم نوامبر اعلام خواهد کرد. همچنین برندگان به دفتر مرکزی ب‌ام‌و در مونیخ دعوت خواهند شد.

براساس این گزارش ب‌ام‌و تصمیم دارد همچون شرکت‌های دیگر نظیر تسلا به سرنشینان اجازه دهد هنگام شارژ یا توقف خودرو اوقات خود را با انجام بازی‌های ویدیویی پر کنند.

تسلا چند سال پیش قابلیت «Passenger Play » را معرفی کرد که به سرنشینان اجازه می‌داد از طریق سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو بازی‌های ویدیویی را انجام دهند.

بازی‌هایی که قرار است در مدل‌های ب‌ام‌و انجام شوند، مستقیماً در داخل نرم‌افزار اطلاعات سرگرمی خودرو اجرا خواهند شد و پلیرها با گوشی‌ هوشمند شخصی آن را کنترل خواهند کرد.

کاربر برای استفاده از این سرویس فقط به گوشی هوشمند نیاز دارد که می‌تواند آن را از طریق یک QR کد قابل اسکن به نمایشگر منحنی متصل کند. اسکن کردن کد ارتباط بین دو دستگاه را برقرار کرده و به پلیرها اجازه می‌دهد تا از انجام بازی لذت ببرند.

ب‌ام‌و همچنین سال گذشته از نمایشگر سینمایی (Theatre Screen) خود به عنوان یک نمایشگر غول‌پیکر 31 اینچی برای سرنشینان عقب رونمایی کرد. نمایشگر همراه با یک پورت HDMI امکان اتصال کنسول‌های ایکس‌باکس و پلی‌استیشن به آن را فراهم می‌کند.

معرفی ایرکنسول

ایرکنسول یک شرکت مستقر در سوئیس است که با ساخت یک پلتفرم بازی به کاربران امکان داده تا بازی‌های کژوال (casual games) را بر روی دستگاه‌هایی چون تلویزیون اندرویدی یا رایانه شخصی اجرا کنند.

این شرکت 190 عنوان بازی را در رایانه‌های شخصی (PC) عرضه می‌کند، اما مشخص نیست که چه تعداد از این بازی‌ها بر روی نمایشگر منحنی ب‌ام‌و قابل اجرا خواهند بود.

منبع: موتوروان

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

مسابقه ساخت ویدیوگیم برای نمایشگر منحنی ب‌ام‌و

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است