Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

فناوری فورد: خودروی بدهکاران بانکی توقیف می‌شود!

شنبه | ۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - ۰۸:۳۰ | کد خبر: CP- ۲۰۵۰۲ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
خودروهای آینده فورد شاید به فناوری جدیدی مجهز شوند که به بانک‌ها اجازه می‌دهد در صورت خودداری مالک از پرداخت اقساط وام خرید خودرو، عملکردهای کلیدی وسیله نقلیه را غیرفعال یا آن را به طور کامل توقیف کنند.

به گزارش خودروپرس به نقل از رسانه‌ها گفته می‌شود این خودروساز آمریکایی حق اختراع جدیدی با عنوان «سیستم و روش‌های سلب مالکیت خودرو» را به ثبت رسانده است.

اسناد ثبت اختراع جدید عنوان می‌کند که سیستم جدید در هر یک خودروهای فورد قابل نصب است و می‌تواند یک یا چند عملکرد وسیله نقلیه را غیرفعال کند.

چنانچه مالک از بازپرداخت اقساط وام خودروی تازه خریداری‌شده خودداری کرده باشد، این سیستم می‌تواند همه اجزا از موتور خودرو گرفته تا تهویه مطبوع را از راه دور غیرفعال کند.

همچنین با راه‌اندازی سیستم جدید، وسایل نقلیه با قابلیت رانندگی خودران یا نیمه خودران از نقطه اصلی خود به مکان ثانویه‌ای که یدک‌کش حمل خودرو در آنجا مستقر است، منتقل خواهد شد.

گزارش‌ها همچنین حاکی است که با توجه به قابلیت مالی اجرای روش بازپس‌گیری خودرو، می‌توان از وسلیه نقلیه خواست تا به آژانس سلب مالکیت یا مستقیماً به محوطه ضایعات حرکت کند.

هرچند جزئیات کامل این سیستم مشخص نیست، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که احتمالاً یک «رایانه بازپس‌گیری یا سلب مالکیت» در همه خودروهای آینده نصب خواهد شد که به عملکرد سیستم کمک می‌کند. همچنین این فناوری جدید نیازی به نصب سخت‌افزار جدید نخواهد داشت.

ظاهراً قبل از آغاز فرآیند سلب مالکیت، چند هشدار از سوی سیستم صادر می‌شود. با ارسال این هشدارها سیستم به آرامی شروع به غیرفعال‌سازی قابلیت‌های خودرو می‌کند و در ابتدا موارد جزئی چون کروز تطبیقی و کنترل صندلی غیرفعال شده و سپس مواردی چون سیستم تهویه مطبوع از کار می‌افتد. قفل و باز کردن درب‌های خودرو نیز از راه دور انجام خواهد شد.

همچنین هر بار که مالک در خودرو می‌نشیند، صدایی به صورت بی‌وقفه پخش خواهد شد. در مرحله پایانی سیستم مانع از ورود کامل مالک به درون خودرو خواهد شد.

البته فورد اعلام کرده که هیچ طرح فوری برای پیاده‌سازی این فناوری ندارد و این فقط یکی از پتنت‌های (حق ثبت اختراع) متعددی است که در زمینه خودرو ارائه کرده است.

معرفی این فناوری در حالی است که معوقات بازپرداخت وام‌های خودرو به ویژه در دوران همه‌گیری کرونا به تدریج افزایش یافته است.

منبع: بلومبرگ

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

فناوری فورد: خودروی بدهکاران بانکی توقیف می‌شود!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است