Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
سهامداران دست به کار شدند؛

شکایت از مبالغه‌گویی تسلا در مورد ایمنی اتوپایلوت

سه شنبه | ۱۴۰۱/۱۲/۰۹ - ۱۲:۱۷ | کد خبر: CP- ۲۰۴۹۱ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
سهامداران تسلا از این خودروساز و ایلان ماسک مدیرعامل آن به خاطر مبالغه‌گویی در خصوص کارایی و ایمنی اتوپایلوت و فناوری‌های تمام خودران شرکت شکایت کردند.

به گزارش خودروپرس، در یک طرح دعوای دسته‌جمعی که در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ارائه شد، سهامداران عنوان کردند که تسلا طی چهار سال گذشته با اظهارات نادرست و گمراه‌کننده درباره ایمنی اتوپایلوت و فناوری‌های خودران آنها را فریب داده است.

این سهامداران مدعی هستند تسلا این حقیقت که فناوری‌های آن به عنوان منشأ احتمالی تصادفات متعدد و مرگبار «باعث ایجاد خطرات جدی تصادف و آسیب‌دیدگی شده است» را از آنها پنهان کرده است.

سهامداران تسلا می‌گوید پس از برملا شدن حقیقت - از جمله پس از آغاز تحقیقات اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) در مرد این فناوری و گزارش‌هایی مبنی براینکه کمیسیون بوس و اوراق بهادار در حال بررسی ادعاهای ماسک درباره اتوپایلوت است - قیمت سهام شرکت برای چندین بار کاهش یافته است.

براساس این گزارش، پس از آنکه NHTSA تسلا را به دلایل ایمنی مجبور به فراخوانی بیش از 362 هزار خودروی مجهز به نرم‌افزار بتای تمام‌خودران کرد، قیمت سهام خودروساز آمریکایی در روز 16 فوریه با افت 5.7 درصدی مواجه شد.

تسلا گفته که به این فراخوان تن درداده گرچه با نظرات و تحلیل‌های NHTSA مخالف است.

در شکایت سهامداران آمده است: "در نتیجه اقدامات ناصحیح و قصور و کوتاهی متهمان و کاهش شدید ارزش سهام عادی شرکت، شاکیان و سایر اعضای صنف متحمل زیان و خسارات قابل توجهی شده‌اند."

شکایت اخیر به رهبری سهامدار توماس لامونتاگن در پی خساراتی است که از 19 فوریه 2019 تا 17 فوریه 2023 به سهامداران تسلا تحمیل شده است.

قیمت هر سهم تسلا در روز دوشنبه با رشد 5.5 درصدی به 207.63 دلار رسید این سهام از نقطه اوج آن در نوامبر 2021 تاکنون تقریباً نیمی از ارزش خود را از دست داده است.

منبع: gadgetsnow

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

شکایت از مبالغه‌گویی تسلا در مورد ایمنی اتوپایلوت

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است