Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

انتشار جزئیاتی از سیستم عامل اختصاصی مرسدس بنز

یکشنبه | ۱۴۰۱/۱۲/۰۷ - ۱۰:۴۳ | کد خبر: CP- ۲۰۴۷۹ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
مرسدس بنز جزئیاتی از سیستم عامل اختصاصی خود با عنوان MB.OS را منتشر کرده است.

به گزارش خودروپرس، این خودروساز نخستین جزئیات سیستم عامل MB.OS که قرار است از اواخر سال آینده بر روی مدل‌های جدید برقی، بنزینی و دیزلی تحت پلتفرم MMA نصب شود را فاش کرده است.

این سیستم عامل جدید برای اولین بار در نسل سوم خودروی CLA ظاهر خواهد شد و به گفته اولا کالنیوس مدیرعامل مرسدس بنز «قابلیت‌های نرم‌افزاری فوق‌العاده‌ای» از جمله دسترسی به نقشه‌ها و سرویس‌های جدید گوگل را ارائه خواهد کرد.

کالنیوس در مراسم رونمایی از سیستم جدید در کالیفرنیا گفت: " MB.OSدارای قابلیت ارتقاء کامل و بهبودهای مداوم خواهد بود."

در حالی که مرسدس بنز معماری جدید را طراحی و تولید خواهد کرد، توانایی آن در ادغام برنامه‌های کاربردی از شرکت‌های ثالث به مشتریان اجازه می‌دهد تا سرویس‌ها، محتوا و عملکردهای موردنظر خود را انتخاب کنند.

برای مثال همکاری با گوگل که اخیراً اعلام شد باعث می‌شود مرسدس بنز نخستین خودروسازی باشد که سیستم ناوبری اختصاصی و تحت برند خود را براساس داده‌های درون خودرویی و قابلیت‌های ناوبری پلتفرم گوگل مپ توسعه دهد.

کالینوس اظهار داشت: "این به مرسدس بنز امکان دسترسی به اطلاعات ترافیکی و مسیریابی خودکار گوگل و موارد دیگر را می‌دهد."

به علاوه مرسدس بنز می‌گوید MB.OS دسترسی به جزئیات مکان (Place Details) ارائه‌شده توسط گوگل را فراهم می‌کند. این جزئیات شامل ساعات کسب و کار، عکس‌ها، رتبه‌بندی‌ها و مرور نظرات بیش از 200 میلیون کسب و کار و مکان در سراسر دنیاست.

علاوه بر همکاری با گوگل، مرسدس بنز تأیید کرده که در حال تعقیب همکاری‌های بیشتر با شرکت‌های پیشرو نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است، اقدامی که ضامن توسعه کارآمد و سریع MB.OS خواهد بود.

از جمله اهداف اصلی توسعه سیستم عامل جدید، بهبود قابلیت میرور گوشی هوشمند و محتوای خاص مناطق از جمله موسیقی، ویدیو، گیمینگ و برنامه‌های اداری است.

همچنین سیستم عامل جدید از طریق یکپارچگی کامل با سیستم‌های درایو الکتریکی، پیش‌بینی دقیق‌تری درباره برد و مصرف انرژی مدل‌های الکتریکی را ارائه می‌کند.

مرسدس بنز همچنین می‌گوید MB.OS نقش مهمی در عرضه سیستم رانندگی خودران سطح 2 متناسب با رانندگی شهری و همچنین سیستم سطح 3 با قابلیت کارکرد در سرعت‌های حداکثر 130 کیلومتر بر ساعت ایفا خواهد کرد.

در بین شرکای سیستم جدید رانندگی خودران مرسدس می‌توان به شرکت انویدیا اشاره کرد که به گفته خودروساز آلمانی، نرم‌افزار، داده‌ها، تخصص هوش مصنوعی و همچنین سخت‌افزار سیستم روی تراشه Orin خود را ارائه می‌دهد.

همچنین مرسدس برای حسگرهای لیدار و تشخیص نور با شرکت لومینار همکاری می‌کند.

به علاوه همکاری با گوگل و اضافه شدن یوتیوب به رانندگان امکان می‌دهد محتوای ویدیویی را حین استفاده از سیستم رانندگی خودران سطح 3 «درایو پایلوت» در سیستم اطلاعات سرگرمی خود تماشا کنند.

مرسدس بنز می‌گوید همکاری‌هایی نیز با شرکت آنت‌استریم برای گیمینگ و همچنین وبکس و زوم برای ویدیوکنفرانس درون خودرو شکل گرفته است.

سیستم عامل جدید MB.OS قادر خواهد بود داده‌ها را در سرتاسر شبکه با قابلیت بی‌سیم 5G به اشتراک بگذارد و زمینه را برای ارتقاء نرم افزار و ویژگی‌های جدید از شرکای منتخب فراهم کند.

مرسدس بنز انتظار دارد این سیستم عامل تا پایان دهه جریان درآمدی سالانه قابل توجهی را در حد چند میلیارد یورو فراهم کند.

منبع: drive.com

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

انتشار جزئیاتی از سیستم عامل اختصاصی مرسدس بنز

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است