Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تجربه تیک‌تاک و زوم با سوپراسکرین مرسدس کلاس E

شنبه | ۱۴۰۱/۱۲/۰۶ - ۱۱:۱۹ | کد خبر: CP- ۲۰۴۶۹ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
شرکت مرسدس بنز از کابین خودروی کلاس E جدید شامل یک «سوپراسکرین» پیشرفته که میزبان برنامه‌هایی چون تیک‌تاک و زوم خواهد بود، رونمایی کرد.

به گزارش خودروپرس، مرسدس بنز اخیراً در خلال مراسمی از کابین خودروی جدید E-Class مدل 2024 رونمایی کرد.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه این سدان وجود داشبوردی با یک سوپراسکرین جدید و بزرگ است.

این سوپراسکرین جدید همانند هایپراسکرین که پیشتر بر روی سدان الکتریکی EQS رونمایی شده بود از سه نمایشگر که در کل پهنای داشبورد گسترده شده‌اند، تشکیل شده است.

کلاس E مدل 2024 که از یک پردازنده مرکزی جدید و قدرتمند و اتصال داده 5G بهره می‌برد، میزبان یک فروشگاه نرم‌افزاری جدید و اختصاصی مرسدس خواهد بود که برنامه‌های محبوب و نام‌آشنایی چون تیک‌تاک، زوم، انگری بردز و ... را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در واقع بزرگ‌ترین تغییر صورت‌گرفته در مدل 2024 وجود یک سوپراسکرین MBUX است که نسخه‌ای نسبتاً        کم‌حجم از هایپراسکرین MBUX محسوب می‌شود.

Mercedes E Class Superscreen02

سه نمایشگر سوپراسکرین به صورت مجزا و مستقل در کنار هم دیده می‌شوند که یک نمایشگر برای راننده، یک نمایشگر اصلی و مرکزی اطلاعات سرگرمی و نمایشگر سوم برای مسافر جلوست.

نقطه تمایز این سیستم امکان نصب برنامه‌های ثالث بر روی سیستم به جای استفاده از قابلیت میرور از دستگاه‌های اندرویدی یا اپل است.

این سوپراسکرین به لطف وجود یک دوربین سلفی و استفاده از قابلیتی با عنوان «سپر بصری» (Visual Shield) از حواس‌پرتی راننده حین پخش تصاویر برای سرنشین جلو جلوگیری می‌کند، به طوری که محتوای روی نمایشگر سرنشین جلو برای راننده قابل رویت نخواهد بود.

مرسدس ابعاد نمایشگرها را اعلام نکرده است اما حدس زده می‌شود که دو نمایشگر خوشه ابزار (مخصوص راننده) و سرنشین جلو دارای اندازه‌ای حدود 12.3 اینچ هستند در حالی که نمایشگر مرکزی احتمالاً تا حدی کوچک‌تر از نمایشگر اصلی 17.7 اینچی هایپراسکرین خواهد بود.

منبع: CNET

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تجربه تیک‌تاک و زوم با سوپراسکرین مرسدس کلاس E

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است