Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

گوگل شریک بلندمدت مرسدس بنز شد

پنج شنبه | ۱۴۰۱/۱۲/۰۴ - ۰۹:۱۷ | کد خبر: CP- ۲۰۴۶۸ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
مرسدس بنز و گوگل یک قرارداد همکاری بلندمدت را به امضاء رساندند که براساس آن خودروساز آلمانی از قابلیت‌های نرم‌افزاری گوگل در خودروهای خود استفاده خواهد کرد.

به گزارش خودروپرس، تحت این همکاری گوگل مپ، گوگل کلود و یوتیوب به خودروهای آینده مرسدس مجهز به سیستم عامل نسل بعدی این خودروساز با عنوان MB.OS اضافه خواهند شد.

اولا کالنیوس، مدیرعامل مرسدس روز چهارشنبه در خلال یک نشست مطبوعاتی در مرکز تحقیق و توسعه شرکت در سانی ویل کالیفرنیا گفت: "این یک قرارداد لایسنینگ هست که برای دو طرف «برد – برد» محسوب می‌شود."

طبق همکاری دو شرکت، مرسدس به داده‌های مکانی گوگل از جمله اطلاعات دقیق در مورد مکان‌ها، اطلاعات ترافیکی پیش‌بینی‌شده و لحظه‌ای و مسیریابی مجدد خودکار دسترسی خواهد داشت.

مرسدس از داده‌های گوگل مپ برای فعال کردن قابلیت‌های دستیار رانندگی مانند تنظیم سرعت خودکار قبل از تقاطع‌ها، دوربرگردان‌ها یا پیچ‌ها استفاده خواهد کرد.

اما آنطور که ساندار پیچای مدیرعامل گوگل و آلفابت اشاره کرده‌ است، همکاری دو شرکت فراتر از این خواهد بود.

پیچار در بیانیه‌ای گفت: "ما علاوه براینکه مرسدس را قادر می‌سازیم که یک رابط ناوبری سفارشی را طراحی کند، قابلیت‌های هوش مصنوعی و داده‌های خود را برای تسریع تلاش‌های پایداری آنها، پیشبرد رانندگی خودران و ایجاد تجربه بهبودیافته مشتری ارائه می‌کنیم."

مرسدس بنز چند سالی است که بر روی سیستم عامل اختصاصی خود MB.OS کار می‌کند. این سیستم عامل در نسل آینده خودروهای مرسدس (با نام داخلی MMA) که انتظار می‌رود تا پایان سال 2024 تولید شوند، راه‌اندازی خواهد شد.

مرسدس اعلام کرد که سیستم عامل مبتنی بر لینوکس را به تنهایی ساخته و آن را به گونه‌ای طراحی کرده که می‌تواند از برنامه‌ها و سرویس‌های طرف ثالث نظیر برنامه‌های گوگل پشتیبانی کند.

برای مثال مرسدس اعلام کرد که قصد دارد سیستم ناوبری اختصاصی خود را با استفاده از داده‌های مکانی جدید داخل خودرو و قابلیت‌های ناوبری پلتفرم گوگل مپ تولید کند.

با این حال لازم نیست که مشتریان سال‌ها برای تجربه نخستین ثمرات این شراکت منتظر بمانند. مرسدس روز چهارشنبه اعلام کرد که از امروز این خودروساز به مشتریان اجازه می‌دهد تا به قابلیت‌های اولیه نظیر جزئیات مکان (Place Details) ارائه شده توسط گوگل دسترسی داشته باشند. این ویژگی جدید از طریق یک بروزرسانی نرم‌افزاری بی‌سیم ارائه خواهد شد.

نسخه پیش‌درآمد MB.OS نیز اواخر امسال در مرسدس E Class جدید به نمایش درخواهد آمد. در این سیستم مشتریان می‌توانند از سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو به برنامه‌هایی چون تیک‌تاک و زوم دسترسی داشته باشند.

مرسدس تمایل دارد سیستم عامل MB.OS را به گونه‌ای مجهز کند که رانندگان دیگر نیازی به استفاده از محصولات واسطه نظیر اپل کارپلی و اندروید اتو نداشته باشند.

منبع: Tech Crunch

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

گوگل شریک بلندمدت مرسدس بنز شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است