Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

فناوری‌های هیوندای برای بهبود کیفیت هوای خودرو

سه شنبه | ۱۴۰۱/۱۲/۰۲ - ۱۰:۵۰ | کد خبر: CP- ۲۰۴۵۴ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
نگرانی از کیفیت هوای داخل خودرو طی چند وقت اخیر به ویژه با شیوع کرونا چند برابر افزایش یافته است.

برهمین اساس گروه هیوندای موتور مدعی است که فناوری های جدیدی را برای بهبود کیفیت هوای داخل خودروها بکار گرفته است.

این شرکت  سه فناوری جدید تهویه مطبوع با اسامی «After-Blow»، «Multi-Air Mode» و «Fine Dust Indicator»  را به نمایش گذاشته است.

قرار است این فناوری ها ابتدا بر روی چند مدل منتخب در کره جنوبی آزمایش شده و در آینده بر روی خودروهای جدید هیوندای، کیا و جنسیس در سراسر جهان نصب و بکارگیری شود.

براساس این گزارش طرز کار فناوری «After-Blow» به این شکل است که تبخیرکننده (اواپراتور) سیستم تهویه مطبوع را خشک نگه می دارد تا از رشد قارچ ها جلوگیری کند.

فناوری «Multi-Air Mode» هوا را در داخل خودرو پخش می کند تا از تماس مستقیم با هوا بکاهد و «Fine Dust Indicator» نیز اطلاعات کیفیت هوا را در هر لحظه به راننده نمایش می دهد.

هیوندای در توضیح بیشتر نحوه عملکرد این فناوری ها می گوید:

سیستم «After-Blow» به مدت 10 دقیقه پس از خاموش شدن موتور خودرو فعال شده و معیانات موجود بر روی اواپراتور در حدود 30 دقیقه به طور طبیعی تخلیه می شوند. سپس این فناوری، تبخیرکننده و سایر میعانات باقی مانده در معابر هوا را خشک می کند.

سیستم تهویه هوا در این مدت به طور خودکار اجازه ورود هوای بیرون را می دهد تا از ایجاد رطوبت جلوگیری کند. این فناوری همچنین از سنسور باتری هوشمند برای نظارت بر باتری استفاده می کند و در صورت کم بودن شارژ باتری یا در هنگام پایین بودن دمای بیرون عملکرد آن متوقف می شود.

سیستم «Multi-Air Mode» نیز هوا را در بین روزنه های موجود در صندلی راننده و سرنشین علاوه بر دریچه های هوای معمولی پخش می کند. حجم کلی باد یکسان باقی می ماند اما پراکندگی باد سبب کاهش تماس مستقیم با هوا شده و آن را مطبوع می سازد.

در نهایت سیستم «Fine Dust Indicator» نیز اطلاعات کیفی هوا را به طور دیجیتالی نمایش داده و به راننده اجازه می دهد تا کنترل بهتری بر محیط داخل خودرو داشته باشد.

این اطلاعات شامل سطح غلظت و آلایندگی ذرات بسیار ریز داخل خودرو با استفاده از اعداد صحیح و رنگ ها جهت رویت بهتر کاربر است.

اگر سطح ذرات بسیار ریز از 36 میکروگرم بر متر مکعب متجاوز شود، حالت تمیزکنندگی هوا برای تصفیه هوای داخل خودرو فعال خواهد شد.

منبع: هندوستان تایمز

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

فناوری‌های هیوندای برای بهبود کیفیت هوای خودرو

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است