به گزارش خودروپرس، مطالعه جهانی مصرفکنندگان خودرو مؤسسه دیلویت (Deloitte) نشان داد که مصرفکنندگان حاضرند اطلاعات شخصی خود را به اشتراک بگذارند اگر این به معنای دسترسی به آپدیتهای سلامت و نگهداری خودرو، اطلاعات ازدحام ترافیک و بروزرسانیهایی برای بهبود ایمنی جاده باشد.
با این حال مطالعه فوق نشان داد که مشکلات مربوط به کسب اعتماد به ویژه در اروپا یکی از موانع پیش روی فناوری خودروهای متصل است.
براساس این مطالعه، 30 درصد از مصرفکنندگان آمریکایی به هیچ کس برای مدیریت حجم وسیعی از دادههای جمعآوریشده توسط خودروهای متصل امروزی اعتماد ندارند و این چالش مهم برای تولیدکنندگان است.
همانطور که خودروها بیشتر به هم متصل میشوند محوریت عملکرد آنها براساس دادهها بیش از پیش افزایش مییابد. اغلب این دادهها توسط خدماتدهندگان ثالث عرضه شده و در بستر شبکهها و پلتفرمهای متعددی منتقل میشوند.هر پیوند در زنجیره پیامدهای خاص خود را از لحاظ حفظ حریم خصوصی، امنیت و انطباق با قانونمندی داراست.
تأمینکنندگان فروشگاههای نرمافزاری چون گوگل و اپل توانستهاند با تلاش برای شفافتر کردن نحوه استفاده از دادههای مشتریان خود به چالشهای مشابه پاسخ دهند.
این شامل معرفی کنترلهای جدید و دقیق حریم خصوصی است که به مشتریان اجازه میدهد تا درباره کارهایی که یک برنامه میتواند و نمیتواند انجام دهد نظارت و کنترل بیشتری داشته باشند.
به گفته کارشناسان همین روشها را میتوان در صنعت خودرو نیز پیادهسازی کرد تا با حفظ حریم خصوصی و رفع دغدغه مصرفکنندگان بتوان فناوری خودروهای متصل را به طور کامل اجرا کرد.
منبع: ETAuto
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان