Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

صدور مجوز نهایی فناوری خودران مرسدس در آمریکا

شنبه | ۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - ۱۰:۴۰ | کد خبر: CP- ۲۰۳۶۰ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
مرسدس بنز مجوز نهایی استقرار سیستم خودران سطح 3 خود در ایالت نوادا آمریکا را کسب کرد.

به گزارش خودروپرس، پس از موافقت اولیه ایالت نوادا با درخواست استقرار سیستم خودران مرسدس که در خلال نمایشگاه CES 2023 اعلام شده بود اکنون این خودروساز مجوز نهایی و رسمی سیستم پیشرفته سطح 3 را نیز دریافت کرده است.

به این ترتیب خودروهای مجهز به فناوری خودران سطح 3 مرسدس اجازه خواهند یافت تا طی سال‌های آینده در جاده‌های عمومی نوادا ترددد کنند.

به گفته مرسدس، سدان‌های کلاس S و EQS مدل 2024 نخستین خودروهای مجهز به این فناوری هستند که تحویل آنها در نیمه دوم سال 2023 آغاز خواهد شد.

مرسدس سال گذشته موفق شده بود گواهینامه معتبر بین‌المللی برای سیستم نیمه‌خودران سطح 3 را از سازمان رگولاتوری آلمان دریافت کند و فروش خودروهای سطح 3 از می 2022 در این کشور آغاز شد.

حال این شرکت به نخستین خودروسازی تبدیل می‌شود که فناوری سطح 3 را علاوه بر اروپا در آمریکا نیز عرضه می‌کند.

در عین حال مرسدس بنز درخواست مشابهی را برای کسب مجوز در ایالت کالیفرنیا ارائه کرده و امیدوار است که این ایالت نیز به زودی با درخواست آن موافقت کند.

سیستم خودران سطح 3 مرسدس بنز به «درایو پایلوت» (Drive Pilot)  معروف است که هنگام هنگام فعال‌سازی این سیستم رانندگان می‌توانند به استراحت و امور متفرقه نظیر تماشای فیلم مشغول شوند اما باید آماده باشند تا در شرایط اضطراری کنترل خودرو را به دست بگیرند.

درایو پایلوت  که برای رانندگی خودران تحت شرایط خاص و در برخی بزرگراه‌های ویژه در نظر گرفته شده، با حداکثر سرعت 40 مایل بر ساعت قابل استفاده است.

سیستم رانندگی خودران سطح 3 مرسدس مبتنی بر فناوری «بسته دستیار رانندگی» (Driving Assistance Package ) است که از حسگرهای اضافی برای عملکرد ایمن شامل رادار، لیدار و دوربین‌ها بهره می‌برد.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

صدور مجوز نهایی فناوری خودران مرسدس در آمریکا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است