Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تشخیص صداهای بیرونی خودرو با فناوری هارمن

دوشنبه | ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ - ۱۰:۱۶ | کد خبر: CP- ۲۰۳۱۲ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
فضای داخلی خودروهای جدید مجهز به بلندگو و میکروفون‌هایی برای پشتیبانی از سیستم‌های صوتی پیشرفته و قابلیت‌های تشخیص صداست، اما حالا شرکت «هارمن» می‌خواهد این سخت‌افزار را در بدنه بیرونی خودروها نیز تعبیه کند.

به گزارش خودروپرس، این شرکت تأمین‌کننده لوازم خودرو متعلق به سامسونگ اخیراً در خلال نمایشگاه CES در لاس‌وگاس از یک حسگر و میکروفون تشخیص صدا و لرزش که در بدنه بیرونی خودروها نصب می‌شود، رونمایی کرد.

هارمن (Harman) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این وسایل به حد کافی برای تشخیص صدای آژیر خودروهای اورژانسی یا گفت و شنود رانندگان خودروهای دیگر یا مأموران راهنمایی و رانندگی حساس هستند.

حتی این ابزار می‌توند صدای شکستن شیشه خودروها و سایر صداهای ناشی از تصادفات را به خوبی تشخیص دهد.

سخت‌افزار هارمن شامل یک میکروفون مقاوم در برابر آب و هواست که برای دریافت صداهای افراد خارج از خودرو طراحی شده و همچنین یک حسگر که می‌تواند صدا و ارزش را تشخیص داده و فشار تولیدشده را به ولتاژ تبدیل کند.

هارمن اظهار داشت این حسگر می‌تواند به صورت نامرئی با بدنه بیرونی خودرو ادغام شود، گرچه هنوز هیچ شریک خودروسازی را برای استفاده از این فناوری اعلام نرکده است.

تشخیص صداهای بیرونی مکمل نمایشگر جدید «Ready Vision» هارمن است که در CES رونمایی شد و هشدارهای صوتی را به رانندگان برای واکنش سریع‌تر به خطرهای قریب‌الوقوع ارائه می‎دهد.

البته هارمن تنها شرکتی نیست که سخت‌افزارهای صوتی کوچک و نازک را برای خودروها توسعه می‌دهد.

قبل از نمایشگاه CES شرکت ال‌جی نیز از یک فناوری با عنوان « Thin Actuator Sound Solution» با بلندگوهایی به ضخامت چند میلی‌متر رونمایی کرده بود. به گفته ال جی، هر بلندگو تقریباً به اندازه یک پاسپورت با وزن تنها 1.4 اونس است.

سیستم‌های صوتی وزن زیادی دارند در حالی که وزن دشمن کارایی و عملکرد در خودروست. در خلال نمایشگاه CES 2020، شرکت قطعه‌سازی کانتیننتال و شرکت صوتی Sennheiser یک سیستم صوتی بدون بلندگو را پیشنهاد کردند، گرچه این مفهوم هنوز تجاری نشده است.

منبع: Motor Authority

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تشخیص صداهای بیرونی خودرو با فناوری هارمن

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است