Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

مرسدس با فناوری ADAS تصادفات را به صفر می‌رساند

دوشنبه | ۱۴۰۱/۱۰/۰۵ - ۱۲:۰۰ | کد خبر: CP- ۲۰۲۲۶ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
مرسدس بنز قصد دارد از فناوری در حال تکامل ADAS (سیستم‌های دستیار راننده پیشرفته) برای ایمن‌سازی بیشتر خودروهای خود استفاده کند.

به گزارش خودروپرس، این شرکت بزرگ آلمانی که تمایل دارد ایمنی را به عنوان ارزش محوری برند خود ایجاد کند، قصد دارد از فناوری رو به تکامل ADAS برای افزایش ایمنی خودروهایش بهره گیرد.

مرسدس بنز اخیراً در راستای اهداف توسعه پایدار سازمان ملل (SDG 3.6 و SDG 11.2) استراتژی «Vision Zero 2050» را معرفی کرد و طی آن متعهد شد که تلفات جاده‌ای را تا سال 2030 به 50 درصد آمار سال 2020 برساند.

به علاوه طبق این استراتژی هدف مرسدس به صفر رساندن نرخ جهانی تصادفات رانندگی تا سال 2050 است.

جاه‌طلبی مرسدس بنز برای صفر کردن نرخ تصادفات در خودروهایش مبتنی بر فلسفه «ایمنی در زندگی واقعی» است که با تحقیقات پنجاه ساله این خودروساز در زمینه تجزیه و تحلیل تصادفات در دنیای واقعی تقویت شده است.

در بین خودروهای مرسدس محصول الکتریکی EQS به تنهایی دارای 20 حسگر برای عملکردهای ADAS است. این خودرو از 4 دوربین، 1 دوربین چندمنظوره استریو، 1 رادار دوربرد و 12 حسگر اولتراسونیک بهره می‌برد.

در حال حاضر خودروهای مدرن مرسدس بنز، دارای 40 سیستم کمک راننده فعال هستند که در سناریوهای معین یا از وقوع تصادف پیشگیری می‌کنند و یا از شدت برخورد می‌کاهند.

سیستم ترمز اضطراری خودکار و دستیار فرمان دو مورد از بهترین‌ها در این زمینه هستند. بجز این‌ها می‌توان به سیستم Pre-Safe Sound  نیز اشاره کرد که در صورت تشخیص حتمی بودن وقوع تصادف، تنها چند میلی ثانیه قبل از برخورد، صدای مخصوصی پخش می‌کند. این صدا احتمال صدمه به گوش و کم‌شنوایی ناشی از صدای بلند لحظه تصادف را کاهش می‌دهد!

پل دیک مدیر بخش ایمنی خودروهای گروه مرسدس بنز، در این رابطه می‌گوید: "ما در مرسدس بنز رویای خود از یک زندگی بدون تصادف را دنبال می‌کنیم. به عبارت دیگر هیچ تصادفی برای محصولی از مرسدس بنز. ما با تمام سرعت به تلاش‌هایمان برای دستیابی به این هدف ادامه می‌دهیم. اتوماسیون بالا و رانندگی خودران از فاکتورهای کلیدی در تحقق این هدف هستند. ایمنی خودرو همیشه یکی از مشخصه‌های اصلی برند مرسدس بنز بوده و ما می‌خواهیم این مشخصه را در آینده به مراتب تقویت کنیم."

منبع: ETAuto


 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

مرسدس با فناوری ADAS تصادفات را به صفر می‌رساند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است