Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
سال آینده؛

ب ام و فناوری خودران «سطح ۳» را عرضه می کند

یکشنبه | ۱۴۰۰/۰۸/۱۶ - ۱۳:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۸۴۹۹ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
سال آینده نسل جدید خودروی ب ام و سری 7 به فناوری خودران «سطح 3» تجهیز می شود تا به این ترتیب خودروساز آلمانی به یکی از شرکت های پیشگام در این حوزه تبدیل شود.

به گزارش خودروپرس، سال آینده نسل جدید ب ام و سری 7 با فناوری خودران سطح 3 روانه بازار خواهد شد.

«فرانک وبر» مدیر توسعه ب ام و در گفتگو با «فوربز» خبر داد که ب ام و سری 7 مدل 2022 به فناوری خودران پیشرفته سطح 3 مجهز خواهد شد.

البته ب ام و نخستین خودروسازی نیست که فناوری خودران سطح 3 را معرفی می کند.

چند سال قبل آئودی این فناوری را در نسل کنونی A8 در اروپا عرضه کرده بود، اما سال گذشته به دلیل قوانین سخت‌گیرانه اروپا از این فناوری دست کشید.

تسلا نیز پیش از این فناوری اتوپایلوت خود را «سطح 3» نامیده بود، اما اتوپایلوت در واقع همچون خیلی از سیستم‌های موجود در بازار یک فناوری «سطح 2» است.

به این ترتیب ب ام و می خواهد نخستین خودروسازی باشد که محصولات مجهز به فناوری خودران سطح 3 را خصوصاً در آمریکای شمالی به فروش می رساند.

به گفته مدیر توسعه ب ام و انتظار می رود پس از نسل جدید سری 7، کراس اور iX نیز به فناوری خودران سطح 3 مجهز شود.

فناوری خودران سطح 3 به این صورت است که خودرو می تواند کاملاً به تنهایی، تحت شرایط محدود و بدون نیاز به توجه راننده به جاده رانندگی کند البته برخلاف سطوح 4 و 5 راننده باید آماده باشد تا در صورت نیاز کنترل خودرو را مجدداً به دست بگیرد.

قوانین اروپا در زمینه سطح 3 سختگیرانه عمل می کند و در عین حال هم اکنون هیچ قانونی در آمریکا پیرامون فناوری خودران سطح 3 وجود ندارد.

به همین دلیل آئودی A8 چند سال قبل نتوانست مجوز این فناوری را در آمریکا دریافت کند.

هرچند مقررات اروپا امکان این سطح از فناوری را می دهد، اما در عین حال مسئولیت خسارت را در صورت وقوع تصادفات هنگام فعال بودن این سیستم به عهده خودروسازان می گذارد.

اما در حال حاضر هیچ قانونی در آمریکا وجود ندارد که چنین تصادفاتی را برعهده گیرد و بنابراین نباید انتظار داشت که به زودی سطح 3 به ایالت های آمریکا برسد.

نکته دیگر اینکه مقررات اروپا سیستم های سطح 2+ نظیر اتوپایلوت تسلا و سوپرکروز کادیلاک را نیز برنمی تابد.

به همین دلیل قوانین یورو، تسلا را مجبور کرده تا برخی عملکردها نظیر قابلیت فراخوان خودکار خودرو را حذف کند چرا که آنها را گمراه کننده می داند.

با توجه به اینکه اکثر خودروسازان با صرف نظر کردن از سطح 3 مستقیماً به سمت فناوری سطح 4 حرکت کرده اند، لذا ب ام و انتظار ندارد که با رقابت چندانی در این حوزه مواجه شود.

در نهایت انتظار می رود ب ام و سری 7 پس از رونمایی به پیشرفته ترین اتومبیل خودران جهان تبدیل شود و تاج و تخت پادشاهی در این بخش را از محصولات تسلا بگیرد؛ تسلایی که هم اکنون با عرضه اصطلاحاً «فناوری تمام خودران» (FSD) در این حوزه پیشتازی می کند.

منبع: موتور وان

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ب ام و فناوری خودران «سطح ۳» را عرضه می کند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است