Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

معرفی فناوری لوسید برای رقابت با «اتوپایلوت» تسلا

چهارشنبه | ۱۴۰۰/۰۷/۲۱ - ۱۲:۱۵ | کد خبر: CP- ۱۸۳۸۸ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
شرکت نوپای لوسید فناوری دستیار راننده خود برای رقابت با سیستم «اتوپایلوت» تسلا را معرفی کرد.

به گزارش خودروپرس، شرکت لوسید، سازنده خودروهای الکتریکی، فناوری دستیار راننده خود برای رقابت با سیستم مشابه «اتوپایلوت» تسلا را معرفی کرد.

این شرکت نوپای آمریکایی  که اخیراً از آغاز تولید نخستین محصول الکتریکی لوکس خود «ایر» (Air) خبر داده بود، از سیستمی با عنوان «دریم درایو» (Dream Drive) رونمایی کرده است.

لوسید قصد دارد با این سیستم دستیار راننده نه تنها با اتوپایلوت تسلا بلکه با سیستم های پیشرفته دیگری نظیر سوپر کروز جنرال موتورز، بلوکروز فورد و پروپایلوت نیسان رقابت کند.

البته لوسید هنوز این را به عنوان یک سیستم رانندگی بدون دست (free-hands) تلقی نمی کند، اما با وجود 32 حسگر شامل 14 دوربین نور مرئی، پنج رادار، چهار دوربین 360 درجه و تعدادی سنسور اولتراسونیک، لوسید مدعی است که عملکرد این سیستم بهتر از رقبای آن خواهد بود.

در عین حال لوسید قصد دارد در آینده نزدیک یک نسخه ارتقایافته از این سیستم با عنوان «دریم درایو پرو» (DreamDrive Pro) را معرفی کند که شامل لیدار (Lidar) خواهد بود. اما این سیستم نیز فاقد قابلیت های رانندگی بدون دست خواهد بود.

براساس این گزارش سیستم لوسید تقریباً با هر عملکردی که از یک سیستم کمک راننده انتظار می رود شامل کروز تطبیقی و نگهداری خودرو در بین خطوط برای ایجاد آنچه لوسید «دستیار بزرگراهی» (Highway Assist) می نامد عرضه خواهد شد.

برای اطمینان از هوشیاری و توجه خاطر راننده، «دریم درایو» شامل مانیتورهای زیادی است تا چشمان و دستان راننده به فرمان دوخته شود.

این شامل یک دوربین مادون قرمز است که همه حرکات را از حرکت چشم گرفته تا پلک زدن تحت نظر دارد.

اگر سیستم تشخیص دهد که راننده توجه کاملی به رانندگی ندارد، خودرو را به طور کامل متوقف می کند و در عین حال با فعال کردن چراغ های خطر صدای بلندی را از خود ساطع می کند.

همچنین در صورت بروز فوریت های پزشکی پشت فرمان، سیستم ترمز اضطراری را فعال و قفل درب ها را باز می کند تا نیروهای امدادی بتوانند کار امدادرسانی را انجام دهند.

لوسید در آینده رانندگی بدون دست را برای این سیستم مدنظر دارد. همانطور که گفته شد «دریم درایو پرو» از حسگر لیدار بهره خواهد بود و در عین حال شامل سخت افزار ارتقایافته برای استفاده از آپدیت های نرم افزاری پیشرفته تر خواهد بود که به گفته لوسید در حال توسعه است.

گفتنی است لوسید که یک استارتاپ مقیم کالیفرنیاست هفته گذشته اعلام کرد که تولید سدان لوکس «لوسید ایر» (Lucid Air) را در کارخانه آریزونا آغاز کرده است.

به گفته لوسید، تحویل این سدان الکتریکی به مشتریان در اواخر ماه اکتبر (آبان) آغاز خواهد شد.

شرکت لوسید در سال 2007 تأسیس شد. این شرکت رقیب تسلا در سپتامبر 2018 به پشتوانه سرمایه یک میلیارد دلاری صندوق سرمایه گذاری دولتی عربستان اقدام به ساخت کارخانه جدید مونتاژ خودرو در آریزونا کرد.

منبع: موتور وان

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

معرفی فناوری لوسید برای رقابت با «اتوپایلوت» تسلا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است