Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
جی دی پاور معرفی کرد:

جنسیس و هیوندای صاحب بهترین فناوری های خودرو در سال ۲۰۲۱

شنبه | ۱۴۰۰/۰۷/۱۷ - ۱۳:۰۶ | کد خبر: CP- ۱۸۳۶۱ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
طبق این رتبه بندی جنسیس به عنوان برترین خودروساز لوکس در شاخص فناوری معرفی شد در حالی که هیوندای پیشرفته ترین خودروساز از لحاظ نوآوری تکنولوژیکی در بخش بازار انبوه است.

به گزارش خودروپرس، با انتشار رده‌بندی فناوری خودرو سال ۲۰۲۱ آمریکا از سوی مؤسسه‌ی جی.دی. پاور، جنسیس رتبه‌ی نخست را به خود اختصاص داد.

مؤسسه‌ی «جی.دی. پاور» (J.D. Power) که به رتبه‌بندی‌های معتبر خود در دنیای خودرو شناخته می‌شود، با دو رده‌بندی مهم سالانه در زمینه‌ی کیفیت اولیه در خودروهای جدید و سطح نوآوری‌های فناورانه در صنعت خودرو تحقیق می‌کند.

رده‌بندی اولیه‌ی ۲۰۲۱ پیش از این منتشر شده بود که در آن «رم» (Ram) رتبه‌ی نخست را به ‌دست آورد و «کرایسلر» (Chrysler) آخر شد. اکنون دومین رده‌بندی این مؤسسه منتشر شده است که خودروهای جدید را از نظر فناوری مقایسه می‌کند و نتایج جالب توجهی دارد.

طبق اعلام جی.دی. پاور بسیاری از فناوری‌های مدرن در سیستم ایمنی و کمک رانندگی خودروها، مانند دوربین عقب و دوربین دید زمینی منطقی هستند اما در مقابل ویژگی‌های خاصی در خودروهای جدید وجود دارد که فقط باعث گران‌تر شدن آن‌ها می‌شود و به تجربه‌ی داشتن خودرو کمکی نمی‌کند.

به‌طور متوسط این مطالعه نشان می‌دهد که برای بیش از ۳۳ درصد از فناوری‌های پیشرفته در خودرو، کمتر از نیمی از مالکان در ۹۰ روز نخست از آن استفاده کرده‌اند. از جمله کم‌استفاده‌ترین ویژگی‌ها می‌توان به فناوری فروشگاه دیجیتال داخل خودرو و فناوری ارتباط راننده/مسافر اشاره کرد.

«کریستین کولوج» (Kristin Kolodge) مدیر اجرایی رابط انسانی خودرو در مؤسسه‌ی جی.دی پاور گفت: "قیمت خودروهای جدید در بالاترین حد خود قرار دارد که تا اندازه‌ای در نتیجه‌ی افزایش سطح محتوای ارائه شده است. اگر مالکان نسبت به پولی که می‌پردازند از ویژگی‌های خودرو استفاده کنند، خوب است اما به‌نظر می‌رسد که برخی از ویژگی‌ها برای بسیاری از مالکان اتلاف هزینه محسوب می‌شود."

مطالعه‌ی شاخص تجربه‌ی فناوری (TXI) از سوی J.D. Power جنسیس را با ۶۳۴ امتیاز به‌عنوان بالاترین رتبه‌ی کلی در میان خودروسازان و همچنین برترین خودروساز لوکس معرفی می‌کند. این برند کره‌ی جنوبی ۶۳۴ امتیاز دارد و در بخش ممتاز، کادیلاک با ۵۵۱ امتیاز، ولوو با ۵۵۰ امتیاز، بی‌ام‌و با ۵۴۵ امتیاز و مرسدس بنز با ۵۲۳ امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.

در همین حال هیوندای با ۵۱۹ امتیاز پیشرفته ترین خودروساز از لحاظ نوآوری تکنولوژیکی در بخش بازار انبوه است و پس از آن کیا ۵۱۰ امتیاز، نیسان ۵۰۲ امتیاز، سوبارو ۴۹۹ امتیاز و جنرال موتورز ۴۹۸ امتیاز کسب کرده‌اند. توجه به این نکته ضروری است که در حقیقت تسلا با ۶۶۸ امتیاز از همه‌ی خودروسازان رتبه‌ی بالاتری در بخش فناوری دارد اما این سازنده‌ی خودروهای الکتریکی به ‌طور رسمی در این مطالعه رتبه‌بندی نشده است زیرا شامل معیارهای رتبه‌بندی نمی‌شود.

این مطالعه فناوری خودرو را در یکی از چهار دسته‌ی ارائه‌ی فناوری خودکار، انرژی و پایداری، سرگرمی و ارتباط تجزیه‌وتحلیل می‌کند. بر پایه‌ی فناوری ارائه شده و شیوه‌ی اجرای ویژگی‌ها به هر برند یک امتیاز تعلق گرفته است و در مجموع میانگین نمره‌ی صنعت در سال ۲۰۲۱ عدد ۴۷۸ از ۱۰۰۰ است.

نظرسنجی فناوری امسال توسط جی.دی. پاور از میان ۱۱۰ هزار و ۸۲۷ مالک خودروهای جدید مدل ۲۰۲۱ و پس از ۹۰ روز استفاده از فوریه تا جولای امسال، صورت گرفته است.

منبع: Digikala، motor1

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

جنسیس و هیوندای صاحب بهترین فناوری های خودرو در سال ۲۰۲۱

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است