Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
قبل از دبی؛

سیستم حمل و نقل «هایپرلوپ» ابتدا در هند راه اندازی می شود

دوشنبه | ۱۴۰۰/۰۷/۱۲ - ۱۱:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۸۳۴۹ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
سیستم حمل و نقل پرسرعت «هایپرلوپ» احتمالاً قبل از شهر دبی امارات ابتدا در هند یا عربستان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خودروپرس، سیستم حمل و نقل پرسرعت «هایپرلوپ» احتمالاً قبل از شهر دبی امارات ابتدا در هند یا عربستان به بهره برداری خواهد رسید.

«سلطان احمد بن سلیم» مدیرعامل شرکت لجستیک چندملیتی امارات «دی.پی ورلد» (DP World) با اعلام این مطلب افزود: سیستم حمل و نقل سریع تا پایان دهه جاری در بسیاری از نقاط جهان به واقعیت خواهد پیوست.

وی روز یک شنبه در حاشیه نمایشگاه دبی اکسپو 2020 به خبرنگاران گفت: "در حال حاضر اعتقاد دارم که این سیستم ابتدا در هند یا عربستان راه اندازی خواهد شد. امیدوارم وقتی به صرفه جویی مقیاس دست می یابیم شاهد مسیرهای طولانی باشید، احتمالاً با سرعتی معادل با هواپیما و با قیمت پایین."

این سیستم هم اکنون توسط چند شرکت از جمله شرکت آمریکایی «ویرجین هایپرلوپ» (Virgin Hyperloop) که دی.پی ورلد سهام اکثریت آن را در اختیار دارد، در حال توسعه است.

هایپرلوپ نسل جدیدی از سیستم های حمل و نقل است که در این سیستم کپسول هایی که برای نشستن مسافران طراحی شده در لوله هایی که تقریبا شرایط خلا در آن حکمفرما است، حرکت می‌کنند.

این لوله های خلا باعث می‌شود تا اصطکاک به حداقل ممکن رسیده و شرایط برای رسیدن به سرعت های بالای ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت فراهم شود.

شرکت «ویرجین هایپرلوپ» نخستین بار در نوامبر سال گذشته سفرهای انسانی را در داخل کپسول های هایپرلوپ آزمایش کرد.

«سلیم» در مصاحبه با سی ان ان در محل نمایشگاه اکسپو 2020 (جایی که این شرکت یک کپسول هایپرلوپ در مقیاس کامل را به نمایش گذاشته است) خاطرنشان کرد: "ما نه چند دهه بلکه چند سال با تحقق این سیستم فاصله داریم."

براساس این گزارش، در فوریه 2018 ریچارد برانسون رئیس ویرجین هایپرلوپ طرح های راه اندازی یک سیستم هایپرلوپ بین شهرهای پونا و بمبئی در هند را اعلام کرد اما این طرح ها به دلیل شیوع کرونا متوقف شد.

شایان ذکر است ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت های تسلا و اسپیس ایکس، در راس ایده هایپرلوپ قرار دارد.

وی در سال ۲۰۱۳ نخستین بار ایده ‌ای را مطرح کرد که با اجرایی شدن آن نه تنها در صنعت حمل و نقل  بلکه در زندگی روزمره انسان، انقلابی عظیم به پا خواهد شد. او این ایده را با عنوان هایپرلوپ معرفی کرد که با اجرای آن سرعت جابجایی بین نقاط جغرافیایی مختلف می‌تواند به شکل چشمگیری افزایش یابد.

منبع: PTI

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

سیستم حمل و نقل «هایپرلوپ» ابتدا در هند راه اندازی می شود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است