Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با هدف توسعه فناوری خودران صورت گرفت؛

خرید شرکت نرم افزاری آمریکایی توسط تویوتا

چهارشنبه | ۱۴۰۰/۰۷/۰۷ - ۱۱:۵۴ | کد خبر: CP- ۱۸۳۲۵ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
تویوتا اعلام کرد با هدف تسریع در توسعه فناوری خودران اقدام به خرید شرکت نرم افزاری «رنوو» (Renovo) کرده است.

به گزارش خودروپرس، شرکت خودروسازی تویوتا موتور اعلام کرد با هدف تسریع در ساخت خودروهای متصل و تمام خودران اقدام به خرید یک شرکت نرم افزاری آمریکایی کرده است.

رئیس شرکت «Woven Planet» که شعبه تحقیقاتی تویوتا محسوب می شود خبر داد که این خودروساز ژاپنی شرکت نرم افزاری سیستم عامل خودرو با عنوان «رنوو» (Renovo) را خریداری کرده است.

«جیمز کوفنر» روز سه شنبه در خلال یک کنفرانس خبری گفت: "هدف بلندمدت این همکاری، طراحی نرم افزار و سیستم عامل هایی است که سایر خودروسازان نیز بتوانند از آن استفاده کنند."

براساس این گزارش تویوتا در حال رقابت با شرکت های خودروسازی قدیمی و نیز رقبای نوظهورتر مانند تسلا و آمازون برای ساخت خودروهایی است که بتوانند بدون دخالت راننده عمل کرده و داده ها را در شبکه های متصل به اشتراک بگذرانند.

هرچند در حال حاضر تعدادی اتومبیل خودران ساخته و در دسترس قرار گرفته است، اما عملکردهای خودران آنها عموماً محدود به قابلیت پارک کردن و رانندگی در بزرگراه هاست.

در خلال بازی های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو تویوتا یک ناوگان از اتومبیل های بدون راننده را برای نمایش فناوری خودران خود بکار گرفت.

با این حال پس از بروز حادثه تصادف با یک ورزشکار پارالمپیکی که به گفته رئیس تویوتا نشانگر چالش های تکنولوژیکی اتومبیل های خودران بود این شرکت مجبور شد تا موقتاً فعالیت این ناوگان را تعلیق کند.

شرکت نرم رنوو مستقر در آمریکا سیستم عاملی را برای خودروها طراحی کرده که از توانایی مدیریت سیستم های خودرو و دسته بندی و فیلتر داده ها و اطلاعات برای اشتراک گذاری برخوردار است، از جمله داده هایی که می توانند به خودروسازان در بهبود طراحی خودرو کمک کنند.

خرید این شرکت نرم افزاری توسط «Woven Planet» پس از آن صورت می گیرد که این شعبه تویوتا در ماه آگوست یک شرکت دیگر آمریکایی با عنوان «کمرا» (Camera) را نیز خریداری کرده بود. این شرکت نقشه ها و داده های بهنگام و باکیفیت بالا را برای خودروهای بدون راننده فراهم می کند.

تویوتا در ماه ژانویه شعبه تحقیقاتی «Woven Planet» را با هدف سرمایه گذاری و توسعه حمل و نقل با کمک هوش مصنوعی تأسیس کرد.

این خودروساز ژاپنی همچنین در ساخت یک شهر هوشمند با عنوان «Woven City» در دامنه های کوه فوجی در ژاپن است که از آن با عنوان شهر آینده یاد می شود. تویوتا می گوید ساکنان این شهر از سلول های سوخت هیدروژن برای تولید برق استفاده می کنند و به علاوه این مکانی برای آزمایش اتومبیل های خودران خواهد بود.

اوایل امسال تویوتا همچنین واحد فناوری خودران شرکت «لیفت» را به ارزش 550 میلیون دلار خریداری کرد.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خرید شرکت نرم افزاری آمریکایی توسط تویوتا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است