Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
ابتکار جدید جنسیس؛

استفاده از فناوری «تشخیص چهره» و «اثر انگشت» در خودروها

شنبه | ۱۴۰۰/۰۶/۲۷ - ۱۲:۳۱ | کد خبر: CP- ۱۸۲۷۱ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
این فناوری قادر به تشخیص چهره مالکان خودرو و باز یا قفل کردن درب های وسیله نقلیه بدون استفاده از هرگونه سوئیچ هوشمند است.

به گزارش خودروپرس، شرکت خودروسازی جنسیس در ابتکاری جدید فناوری های تشخیص چهره (Face ID) و اثر انگشت (Fingerpoint) را برای خودروها به کار گرفته است.

این خودروساز کره ای اعلام کرد فناوری جدیدی را برای خودروهای هوشمند ابداع کرده که تا حدودی مشابه با فناوری تشخیص چهره در گوشی های هوشمند است.

این فناوری با عنوان «Face Connect Technology» می تواند چهره مالکان خودرو را تشخیص داده و عمل باز یا قفل کردن درب های وسیله نقلیه را بدون سوئیچ های هوشمند انجام دهد.

جنسیس می گوید فناوری جدید به مشتریان می کند تا خودروهای خود را برای کسب تجربه بهتری از رانندگی طبق اولویت های خود شخصی سازی کنند.

نحوه کار

پس از آنکه فناوری جدید چهره راننده را شناسایی کرد با پروفایل شخصی وی همگام (سینک) شده و به طور خودکار تنظیمات صندلی و فرمان، نمایشگر هدآپ، آینه های جانبی و سیستم اطلاعات سرگرمی را طبق اولویت های اختصاصی راننده انجام می دهد.

این فناوری از یک دوربین «مادون قرمز نزدیک» (NIR) استفاده می کند تا تحت هر شرایطی حتی در تاریکی عمل تشخیص چهره را انجام دهد و تعیین کند که آیا این چهره قبلاً در سیستم آن ثبت شده است یا خیر.

فناوری فوق وعده می دهد که رانندگان دیگر هیچ نیازی به حمل هرگونه سوئیچ هوشمند ندارند و حتی اگر فردی سوئیچ هوشمند را در داخل خودرو جا گذاشته باشد، خودرو می تواند با استفاده از فناوری face ID قفل شود.

جنسیس می گوید سیستم «Face Connect» می تواند مشخصات حداکثر دو چهره را برای هر خودرو ذخیره کند. چهره هایی که از قبل ثبت شده اند بدون هرگونه خطر امنیتی در خودرو رمزگذاری و به طور ایمن ذخیره می شوند.

به علاوه می توان بنا به صلاحدید راننده در هر زمانی مشخصات این چهره ها را حذف و پروفایل های جدید را با استفاده از دستیار صوتی ثبت کرد.

به علاوه اگر فناوری تشخیص چهره به تنهایی کافی نباشد، جنسیس فناوری دیگری مشابه با گوشی های هوشمند را معرفی کرده که همان «سیستم احراز هویت اثر انگشت» است.

این فناوری نیز به رانندگان کمک می کند تا بدون استفاده از گوشی یا یک سوئیچ هوشمند، کنترل کاملی بر روی خودرو طبق اطلاعات بیومتریک داشته باشند.

هر شخصی که مشخصات خود را در هر دو سیستم ثبت کرده باشد می تواند با استفاده از تشخیص چهره وارد خودرو شده و سپس با استفاده از اثر انگشت با خودرو رانندگی کند.

فناوری احراز هویت اثر انگشت را می توان برای پرداخت های داخل خودرو و فعال کردن حالت valet mode نیز استفاده کرد.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

استفاده از فناوری «تشخیص چهره» و «اثر انگشت» در خودروها

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است