Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
برای علامت دهی به سایر رانندگان اتفاق می افتد:

احتمال تجهیز خودرو آینده اپل به نمایشگرهای «LED» بیرونی

شنبه | ۱۴۰۰/۰۶/۱۳ - ۱۱:۲۵ | کد خبر: CP- ۱۸۱۹۸ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
خودرو آینده اپل ممکن است از نمایشگرهای LED در سراسر فضای بیرونی خودرو استفاده کند تا اطلاعات لازم در مورد عملکرد سیستم خودران، سرعت خودرو و ... را در اختیار سایر رانندگان قرار دهد.

به گزارش خودروپرس، خودرو آینده اپل که مدت هاست خبر تولید و عرضه آن به گوش می رسد احتمالاً به نمایشگرهای «LED» بیرونی مجهز خواهد شد.

طبق یک پتنت جدید اپل که در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا به ثبت رسیده است این خودرو احتمالاً اطلاعات لازم را از طریق نمایشگرهای بیرونی به اطلاع سایر رانندگان خواهد رساند.

این پتنت با عنوان «سیستم روشنایی و هشداردهی بیرونی» عنوان می کند که سیستم اپل شامل ایجاد نمایشگرهایی است که در اطراف وسیله نقلیه تعبیه شده و انتظار می رود این صفحه نمایش بلند اطلاعات مختلفی را به سایر کاربران جاده ای عرضه کند.

گفته می شود این نمایشگر اطلاعات ترمزگیری، سرعت خودرو و سایر پیام ها را به شکل گرافیکی و همچنین ویدیویی به نمایش درخواهد آورد.

این گزارش می افزاید: برای رانندگانی که خودرو را پارک می کنند، صفحه نمایش می تواند پیام خداحافظی را نشان داد یا کاربر در بدو ورود به داخل خودرو استقبال کند.

انتظار می رود اپل آینده از یک تراشه «C1» براساس پردازنده A12 بایونیک با قابلیت های هوش مصنوعی داخل کابین مانند ردیاب چشمی استفاده کند.

اپل به تراشه ای با ظرفیت فرآیندهای خودرو نیاز دارد که سامسونگ یا TSMC می توانند آن را برای اپل فراهم کنند.

به علاوه گفته می شود خودرو آینده اپل دارای فناوری لیدار خواهد بود که می تواند عمق زیادی را به عملکردهای هوش مصنوعی اضافه کند.

«مینگ چی کو» تحلیل گر معروف اپل ادعا کرده که بعید است عرضه خودرو اپل تا سال 2025-2027 اتفاق بیافتد.

«کو» در یادداشتی با اعلام اینکه مشخصات فنی خودروی اپل هنوز نهایی نشده خاطرنشان کرد وی متعجب نخواهد شد اگر عرضه این خودرو به سال 2028 یا حتی دیرتر از آن موکول شود.

این تحلیل گر به سه نکته اصلی در مورد خودرو اپل اشاره کرد: عدم اطمینان درباره زمان عرضه، عدم اطمینان در مورد تأمین کننده و مشخصات خودرو و در نهایت عدم اطمینان در مورد توان رقابتی اپل در بازار خودروهای برقی و خودران.

منبع: ETauto

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

احتمال تجهیز خودرو آینده اپل به نمایشگرهای «LED» بیرونی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است