Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

سیستم هشدار صوتی مرسدس برای چاله و دست اندازهای خیابان!

شنبه | ۱۴۰۰/۰۵/۲۳ - ۱۲:۰۳ | کد خبر: CP- ۱۸۰۹۶ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
خودروهای مرسدس از این پس به یک سیستم صوتی مجهز می شوند که وجود چاله، سرعت گیر و دست اندازهای خیابانی را به راننده هشدار می دهد.

به گزارش خودروپرس، مرسدس بنز برای افزایش ایمنی رانندگی در جاده و خیابان سیستم ارتباطی «Car-to-X» را ارتقا داده است.

طبق بروزرسانی جدید، خودروهای مرسدس کلاس S، کلاس C و EQS از این پس می توانند وجود چاله، سرعت گیر، دست اندازهای خیابانی و سایر علائم خطر را شناسایی کرده و قبل از رسیدن به این موانع از طریق پیام های صوتی به راننده هشدار دهند.

هنگامی که واحد کنترل شاسی چنین موانعی را شناسایی کرده و سرویس «Car-to-X Communication» فعال شود، اطلاعات با استفاده از شبکه تلفن همراه و داده های مکانی به سیستم ابری مرسدس بنز منتقل می شود.

سپس به همه خودروهای مرسدس همجوار هشدار لازم داده شده و موانع با نماد خطر روی نقشه های مسیریابی به نمایش درمی آید.

تقریباً 10 ثانیه قبل از رسیدن به مانع نیز یک پیام صوتی به راننده ارسال می شود در حالی که نماد خطر روی نقشه های لایت می گردد.

مرسدس اعلام کرد تمام خودروهای سواری تولید شده از سال 2016 به این سو می توانند این به روزرسانی را دریافت کنند که شامل بیش از 3 میلیون خودرو در سراسر جهان می شود.

پیام هشدار برای این خودروها به شکل «حادثه ترافیکی در پیش رو» خواهد بود در حالی که برای خودروهای EQS، کلاس S جدید و کلاس C این پیام ها به نمایش در می آید: «مراقب باشید، چاله!» یا «توجه، سرعت گیر در پیش است».

این علائم هشدار در حال حاضر در بازارهای منتخب جهان به 36 زبان مختلف در دسترس هستند.

به غیر از چاله ها و سرعت گیرهای خیانی، سیستم «Car-to-X» مرسدس اکنون می تواند از اطلاعات موجود سیستم «Crosswind Assist» (کنترل خودرو در هنگام وزش باد شدید) نیز استفاده کند.

وقتی این سیستم هنگام وزش باد شدید و مخالف فعال می شود و به راننده در ترمزگیری یا کنترل فرمان هدفمند کمک می کند، سیستم ابری مرسدس بنز نیز مطلع می شود. سپس هشدارهایی به همه رانندگان مرسدس در پشت سر صادر می شو.

سایر هشدارهایی که از طریق سیستم «Car-to-X» به رانندگان مرسدس ارسال می شود عبارتند از: خرابی خودرو، باران شدید، مه، علائم کار موقت در جاده، خطر لغزش، ترمز شدید، روشن شدن چراغ های هشدار خطر، خطر عمودی و باد مخالف و از این دست.

این فناوری می تواند با استفاده از سیستم های راداری یا دوربین همه زوایا را تحت نظر داشته باشد.

مرسدس در سال 2013 سیستم ارتباطات شبکه موبایل خود را برای انتقال هشدارها معرفی که در سال 2016 به سیستم ارتباطات «Car-to-X» تکامل یافت و به صورت استاندارد در خودروهای شرکت همراه با سیستم های مسیریابی نصب شده است.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

سیستم هشدار صوتی مرسدس برای چاله و دست اندازهای خیابان!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است