Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
به زودی با تصویب مجلس سنای آمریکا؛

خودروهای جدید به فناوری تشخیص مستی راننده مجهز می شوند

چهارشنبه | ۱۴۰۰/۰۵/۱۳ - ۱۱:۲۰ | کد خبر: CP- ۱۸۰۴۵ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
چنانچه فناوری متوجه مستی راننده شود، ممکن است از استارت زدن یک خودرو جلوگیری کند که در پیشگیری از تصادفات احتمالی بسیار حیاتی خواهد بود.

به گزارش خودروپرس، مجلس سنای آمریکا به زودی یک لایحه زیرساختی مهم را به رأی خواهد گذاشت که هدف از آن اجباری کردن تجهیز خودروهای جدید به فناوری تشخیص مستی راننده است.

رانندگی در حالت مستی و تحت تأثیر الکل (DUI) یک تخلف در آمریکا محسوب می شود که با مجازت های بسیار شدیدی همراه است.

انتظار می رود تجهیز خودروها به فناوری تشخیص مستی یک عامل بازدارنده قوی  برای افرادی باشد که در حالت مستی تصمیم به رانندگی می گیرند.

طبق گزارشی در بلومبرگ، لایحه زیرساختی که چند مورد از تدابیر ایمنی را ذکر می کند قرار است در سنای آمریکا به رأی گذاشته شود.

حامیان بکارگیری فناوری برای جلوگیری از رانندگی افراد مست می گویند به جای بازدارندگی مجازات های فعلی، استفاده از فناوری می تواند کاملاً از تخلفات پیشگیری کند و به عبارت دیگر پیشگیری بهتر از درمان است.

طبق داده های منتشر شده در ماه ژوئن توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا، بیش از 38 هزار نفر در سال 2020 جان خود را بر اثر تصادفات جاده ای از دست داده اند.

آمار سال های گذشته نشان داده که رانندگی در حالت مستی علت اصلی مرگ و میر در جاده هاست.

به گزارش مرکز و پیشگیری بیماری آمریکا، نزدیک به 10 هزار و 500 نفر در این کشور به دلیل تصادفات رانندگی ناشی از مشروبات الکی جان خود را از دست داده اند و این آمار 28 درصد از کل مرگ و میرهای ناشی از تصادفات جاده ای را دربرمی گیرد.

با وجود آنکه پاندمی کرونا باعث شده که افراد کمتری نسبت به قبل رانندگی کنند اما آمارهای اخیر همچنان منبع نگرانی های جدی است.

این امر به این دلیل است که افراد متهم به رانندگی در حالت غیرعادی نه تنها جان خود بلکه جان سرنشینان دیگر در خودرو و نیز رانندگان و عابران پیاده دیگر را به خاطر می اندازند.

حامیان فناوری تشخیص مستی راننده در خودروهای مدرن حتی می گویند با وجود همه ویژگی های ایمنی جدید در خودروهای امروزی، اگر راننده تحت تأثیر الکل باشد می توان کل این مزایا را نادیده گرفت.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خودروهای جدید به فناوری تشخیص مستی راننده مجهز می شوند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است