Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
به زودی با فناوری جدید صوتی؛

هر خودرو پورشه موسیقی مخصوص خود را می نوازد!

دوشنبه | ۱۴۰۰/۰۳/۳۱ - ۱۳:۱۱ | کد خبر: CP- ۱۷۷۹۹ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
پورشه در حال کار بر روی یک فناوری نوآورانه صوتی است که طبق آن هر خودرو پورشه در آینده موسیقی های منحصر به فرد را متناسب با حالات رانندگی، مسیر یا حتی حالات روحی فرد پخش خواهد کرد.

به گزارش خودروپرس، واحد دیجیتال پورشه مشغول کار بر روی یک فناوری صوتی نوآورانه و منحصر به فرد برای رانندگان تحت عنوان « Soundtrack My Life» است.

با عرضه این فناوری در آینده هر خودرو پورشه موسیقی و صداهای منحصر به فرد را متناسب با حالات رانندگی، مسیر یا حتی حالات روحی فرد پخش خواهد کرد.

مهندسان پورشه این تجربه کاملاً جدید صوتی را بر روی یک مدل پورشه ماکان آزمایش کرده اند.

با تغییر وضعیت رانندگی و حرکت خودرو، پورشه ماکان صداهای مختلفی را تولید کرده است برای مثال با سبز شدن چراغ راهنمایی و حرکت خودرو، پخش صداهای کروی به طور خودکار در این شاسی بلند آغاز می شود.

پس از گردش به چپ، ماکان صدای پای نیروهای امپراتوری در حال رژه که برگرفته از یک فیلم علمی تخیلی است را پخش می کند تا زمانی که خودرو در چراغ راهنمایی بعدی توقف کرده و سپس صدای شبیه ضربه طبل به گوش می رسد.

به گفته سازندگان، فناوری صدای تطبیقی (Adaptive sound) به رانندگان کمک می کند تا با حالات مختلف رانندگی وفق پیدا کنند.

برای این منظور راننده می بایست ابتدا یک حالت پایه موسیقیایی یا به عبارتی یک موسیقی متن که به طور ویژه برای یک وضعیت خاص رانندگی ساخته شده است را انتخاب کند.

سپس نرم افزار خودرو المان های موسیقایی از پیش ساخته شده را بسته به شتاب، سرعت و نیروهای گریز از مرکز در خودرو ارزیابی کرده و پیچیدگی ترکیب این المان های خاص را تغییر می دهد. این نرم افزار، ترک ها و صداهایی را اضافه یا حذف می کند تا همه چیز را دوباره بازآرایی کند.

در حال حاضر نمونه اولیه «Soundtrack My Life» به عنوان یک برنامه گوشی هوشمند موجود است، اما پورشه هنوز تصمیم نگرفته که آیا نسخه تولیدی این نرم افزار را به سیستم اطلاعات سرگرمی خود (مدیریت ارتباطات پورشه) نیز اضافه کند یا خیر.

پورشه همچنین قصد دارد در آینده با آهنگسازان مشهور برای ساخت نسخه های ویژه خودرو همکاری کند.

به علاوه در آینده با تکامل این فناوری، «Soundtrack My Life» می تواند حالات روحی راننده را تشخیص داده و موسقی متناسب با آن را پخش کند.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

هر خودرو پورشه موسیقی مخصوص خود را می نوازد!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است