Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی کنار جاده با فناوری جدید فورد

سه شنبه | ۱۴۰۰/۰۲/۲۱ - ۱۱:۳۹ | کد خبر: CP- ۱۷۵۱۸ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
آینده ای را تصور کنید که مشغول رانندگی در خیابان یا جاده هستید و خودرویتان با مشاهده تابلوی تبلیغ رستوران مورد علاقه تان، شما را تحریک به سفارش غذا از آن رستوران می کند.

به گزارش خودروپرس، فناوری خواندن تابلوها و علائم ترافیکی از جمله محدودیت سرعت و ارائه اطلاعات مفید در این خصوص به راننده تاکنون توسط خیلی از خودروسازان معروف به کار گرفته شده است.

اما شرکت خودروسازی فورد مشغول کار بر روی اختراع جدیدی است که کاربرد این فناوری در آینده را احتمالاً به حوزه تازه ای گسترش می دهد: تابلوهای تبلیغاتی.

این اختراع جدید از آنجا نشأت می گیرد که خیلی از ما در رفت و آمدهای روزانه نسبت به بیلبوردهای تبلیغاتی کنار جاده بی توجه هستیم اما با فناوری جدید فورد دیگر اطلاعات بعضاً مفید این تبلیغات را از دست نخواهیم داد.

برای مثال آینده ای را تصور کنید که مشغول رانندگی در خیابان یا جاده هستید و خودرویتان با مشاهده تابلوی تبلیغ رستوران مورد علاقه تان، شما را تحریک به سفارش غذا از آن رستوران می کند.

نحوه کار این سیستم به گونه ای است که با اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی و تفسیر اطلاعات روی تابلو، مفیدترین نکات را مستقیماً در نمایشگر خودرو در معرض دید راننده قرار می دهد.

البته در نگاه نخست این سیستم می تواند باعث حواس پرتی راننده شود اما در حال حاضر این فقط یک طرح پتنت (ثبت اختراع) است و شاید هرگز به مرحله عملیاتی نرسد.

در عین حال درک این نکته دشوار نیست که این فناوری می تواند هم برای خودروسازان و هم تبلیغ کنندگان مفید و سودمند باشد.

از طرفی این فناوری قادر است محصولات یا خدمات یک تبلیغ دهنده، آدرس یا شماره تلفن فروشگاه را برای رانندگان نمایش دهد و در این صورت تبلیغ دهنده مجبور است بابت نمایش تبلیغات خود در خودروهای مجهز به فناوری اسکن بیلبورد به فورد پول پرداخت کند.

این امر باعث درآمدزایی برای فورد خواهد شد و از سوی دیگر تبلیغ محصولات یک فروشگاه باعث افزایش فروش و سودآوری آن می شود.

پایگاه موتور وان برای کسب اطلاع درباره این فناوری با فورد تماس گرفت و این شرکت در پاسخ عنوان کرد: "حق ثبت اختراعات جدید یک روند معمول کسب و کار است اما لزوماً نشانگر برنامه های جدید محصول یا کسب و کار نیست."

طبق این گزارش بعید است که این فناوری به زودی در خودرو فورد آینده تان گنجانده شود اما از آنجا که خودروسازان در پی محصولات و خدمات جدید برای بقا در فضای رقابتی هستند چنین فناوری می تواند یک نقطه عطف بزرگ برای برخی خریداران باشد.

منبع: موتور وان

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی کنار جاده با فناوری جدید فورد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است