Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
موتور وان پاسخ می دهد؛

خودروی به سرقت رفته را می توان با «ایرتگ» اپل پیدا کرد؟

سه شنبه | ۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۱:۵۴ | کد خبر: CP- ۱۷۴۲۶ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
اپل اخیراً از ردیاب هوشمند «ایرتگ» رونمایی کرد که برای پیدا کردن وسایل گم شده به کار گرفته می شود. اما آیا این ردیاب بلوتوثی برای پیدا کردن خودروهای به سرقت رفته نیز کاربرد دارد؟

به گزارش خودروپرس، شرکت اپل اخیراً از یک ردیاب هوشمند و کوچک با عنوان «ایرتگ» رونمایی کرد.

این ردیاب ارزان 29 دلاری مجهز به بلوتوث با اتصال به دستگاه های آیفون می تواند مکان لوازم شخصی گم شده را پیدا کند.

ایرتگ به لوازم مورد نظر کاربر نظیر کیف پول، آویز جاکلیدی و ... الصاق شده و او از طریق اپلیکیشن «Find My» روی دستگاه های اپل و برقراری ارتباط بلوتوثی می تواند مکان آیتم گم شده را پیدا کند.

اما آیا از این وسیله می توان برای ردیابی یک خودرو نیز استفاده کرد و به بیان دیگر اگر کاربری خودرویش به سرقت برود آیا می تواند از ایرتگ برای پیدا کردن آن استفاده کند؟

این سؤالی است که توسط تیم کارشناسان در پایگاه «Car Direct» مطرح شده و توجه پایگاه «موتور وان» را به خود جلب کرده است.

نکته اول اینکه اندازه آیتم در این فناوری اهمیتی ندارد و ایرتگ کوچک را می توان برای پیدا کردن هر نوع وسیله با اندازه بزرگ نیز استفاده کرد.

ایرتگ از یک باتری استاندارد با عمر عملیاتی حدوداً یک ساله بهره می برد و از طریق بلوتوث به دستگاه اپل شما متصل می شود.

البته بلوتوث فقط در فواصل بسیار کوتاه عمل می کند و بنابراین اگر خودرویتان محدوده مشخصی را ترک کند قادر به مشاهده مکانی که در جهت آن حرکت می کند نخواهید بود.

با این حال ایرتگ بر شبکه «Find My» اپل استوار است و به طور خلاصه هر دستگاه اپل بلوتوث دار (فرضاً آیفون متعلق به سارق خودرو) در مجاورت ایرتگ این ردیاب را شناسایی کرده و یک سیگنال رمزدار به شبکه ارسال می کند که فقط شما (کاربر اصلی یا مالک خودرو) قادر به مشاهده آن هستید.

بنابراین تنها دستگاهی که مکان آیتم مورد نظر را نشان می دهد، دستگاه کاربر اصلی است که در ابتدا با ایرتگ همگام شده است.

در نتیجه از نظر تئوری، مادامی که در مجاورت خودرو دست کم یک دستگاه اپل (آیفون متعلق به سارق خودرو) وجود دارد شما قادر به پیدا کردن آن خواهید بود. یعنی اگر ایرتگ خود را در داخل خودرو جاسازی کرده باشید در صورت به سرقت رفتن آن با کمک دستگاه اپل متعلق به سارق می توانید مکان خودرو را پیدا کنید.

البته با توجه به مسائل امنیتی ایرتگ به گونه ای طراحی شده که پس از مدتی یک اعلان (notification) را به دستگاه اپل مجاور خود (دستگاه متعلق به سارق) ارسال می کند و اگر ارتباط برای مدت طولانی برقرار بماند، صدای ایرتگ حذف خواهد شد.

این یک راهکار امنیتی برای جلوگیری از فعالیت های شرورانه مثل قرار دادن ایرتگ در کت فردی غریبه برای پیدا کردن محل زندگی وی است.

در شرایط نرمال فرد غریبه با دریافت پیامی از حضور ایرتگ در مجاورت خود مطلع می شود اما اگر تصادفاً این شخص سارق خودروی به سرقت رفته تان باشد، بازی به پایان رسیده و دیگر کاری از دست تان برنمی آید!

این فرضیات در حالی است که به گزارش Car Direct، اپل اصولاً هیچ ادعایی در مورد استفاده از ایرتگ برای ردیابی خودروها ندارد.

منبع: موتور وان

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خودروی به سرقت رفته را می توان با «ایرتگ» اپل پیدا کرد؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است