Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
هشدار انجمن خودرو آمریکا:

به فناوری های دستیار راننده اعتماد نکنید

یکشنبه | ۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۱:۰۵ | کد خبر: CP- ۱۷۳۵۶ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
فناوری های دستیار راننده به یکی از ویژگی های رایج خودروهای جدید تبدیل شده اند اما به تازگی در مطالعه ای، قابلیت اطمینان صددرصدی به آنها هنگام مواجهه با سناریوهای دنیای واقعی زیر سؤال رفته است.

به گزارش خودروپرس، انجمن خودرو آمریکا جدیدترین مطالعه خود پیرامون سیستم های دستیار راننده فعال (Active Driver Assist) را با نگاهی ویژه به فناوری خودران سطح 2 منتشر کرد.

این فناوری در حال حاضر پیشرفته ترین فناوری خودران موجود در بازار است و شامل سیستم هایی چون سوپرکروز کادیلاک، Co-Pilot  فورد، کمک راننده بزرگراهی هیوندای و سایرین می شود.

انجمن AAA اعلام کرد این سیستم ها هنگام استفاده توسط رانندگان از اطمینان 100 درصدی برخوردار نیستند.

طبق نتایج این مطالعه، فناوری کمک راننده در خودروهایی که بیش از 4 هزار مایل را می پیمایند در هر هشت مایل دچار مشکل و خطا می شود.

اغلب اوقات سیستم های کمکی نگهدارنده خودرو در مسیر (Lane-keep) دچار مشکل بوده اند و گرچه خودروسازان این فناوری را به گونه ای طراحی کرده اند که خودرو را در مسیر مورد نظر نگه دارد، اما AAA دریافت که اغلب این سیستم ها باعث نزدیکی بیش از حد به خودروهای دیگر یا گاردریل جاده شده اند.

در تست عمومی جاده، انجمن خودرو آمریکا نتیجه گرفت که 73 درصد خطاهای سیستمی شامل موقعیت یابی بد مسیر یا خروج خودسرانه خودرو از مسیر مورد نظر بدون هرگونه دلیل موجه بوده است.

خطای دیگر این فناوری ها به عدم هشداردهی مناسب به راننده هنگام غیرفعال شدن سیستم های کمک راننده مربوط می شود.

در اغلب مواقع این سیستم ها بیدرنگ و بدون هشدار قبلی کنترل خودرو را به دستان راننده بازمی گردانند که به گفته AAA می تواند در صورت عدم آمادگی کامل راننده در آن لحظه سبب بروز یک سناریوی خطرناک شود.

جنرال موتورز در واکنش به این مطالعه در بیانیه ای اعلام کرد: "در مواقعی که شرایط برای رانندگی خودران مهیا نیست، سیستم سوپرکروز به راننده هشدار می دهد تا کنترل فرمان را به دست بگیرد. سوپرکروز با سنسورهای اضافی و اطلاعات نقشه مجهز شده است تا زمان واگذاری کنترل خودرو به راننده بتواند وظیفه اش را ایفا کند. سوپرکروز تحت عملیات تست و اعتبارسنجی سختگیرانه قرار گرفته و همچنان به این سیستم اطمینان داریم."

گرگ برانون، مدیر مهندسی خودرو و روابط صنعتی AAA گفت: "تولیدکنندگان باید در جهت ایجاد فناوری های مطمئن تر شامل بهبود سیستم نگهدارنده خودرو در مسیر و ارائه هشدارهای کافی تلاش کنند."

وی افزود: "سیستم های کمک راننده فعال برای کمک به راننده طراحی شده اند و به ایمن تر کردن جاده ها کمک می کنند اما واقعیت این است که این سیستم ها در مراحل ابتدایی توسعه خود قرار دارند."

برانون اعتقاد دارد تجربه ضعیف کار با فناوری های امروزی شاید عملاً به پذیرش عمومی آنها در آینده لطمه وارد کند.

منبع: CNET

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

به فناوری های دستیار راننده اعتماد نکنید

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است