Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
انسان های رفتگر از دور خارج می شوند؛

ورود ربات های رفتگر خودران به خیابان های چین

چهارشنبه | ۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۲:۲۳ | کد خبر: CP- ۱۶۶۰۴ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
یک استارتاپ چینی و سازنده فناوری خودران، ناوگان ربات های رفتگر برای پاکسازی خیابان ها را در شهرهایی چون پکن و شانگهای مستقر کرده است.

ناوگان ربات های رفتگر برای پاکسازی خیابانی در شهرهای چین مستقر شدند.

بلومبرگ گزارش داد شرکت «آی درایو پلاس» (IdrivePlus Technology) که در زمینه فناوری های خودران فعالیت می کند ناوگان ربات های رفتگر با عنوان «Woxiaobai» را در خیابان های چین مستقر کرده است.

این ربات های خودران که در زبان چینی «حلزون سفید کوچک» نامیده می شوند برای پاکسازی خیابان ها در شهرهایی چون پکن و شانگهای بکار گرفته می شوند.

آی درایو پلاس یکی از شرکت های «های تک» مستقر در پکن با قدمتی پنج ساله است که در زمینه ساخت و توسعه فناوری های رانندگی خودران فعالیت می کند.

به گفته «ژانگ دژائو» بنیانگذار این استارتاپ، در حال حاضر خودروهای آتش نشانی خودران شرکت در شمال شرقی چین و منطقه مغولستان داخلی مشغول به کار هستند و به زودی تاکسی های خودران این شرکت نیز در نانجینگ و چانگ کینگ آزمایش خواهند شد.

براساس نقشه راه فناوری ملی چین که در ماه نوامبر تدوین شد خودروهای هوشمند که دارای نوعی خودرانی هستند تا سال 2025 بالغ بر 50 درصد از فروش اتومبیل های جدید در این کشور را تشکیل خواهند داد.

ژانگ گفت: "آمریکا هنوز بهترین کشور از لحاظ الگوریتم های رانندگی خودران است اما از نقطه نظر کاربردی، چین به پشتوانه حمایت دولت برای ساخت خودروهای هوشمند در صدر سایر کشورها قرار دارد."

وی خاطرنشان کرد شرکت آی درایو پلاس تاکنون بودجه خود را به حدود 100 میلیون دلار رسانده و شرکت هایی چون بایدو و JD.com در این استارتاپ نوپا سرمایه گذاری کرده اند.

ژانگ 36 ساله در سال 2015 این استارتاپ را پس از دریافت مدرک دکترا در دانشگاه تسینگهوا با تمرکز بر فناوری رانندگی خودران تأسیس شد.

منبع: بلومبرگ

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ورود ربات های رفتگر خودران به خیابان های چین

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است