Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

استفاده پورشه از دستیار هوش مصنوعی برای فناوری تشخیص نویز

دوشنبه | ۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۱۱:۰۷ | کد خبر: CP- ۱۶۵۲۶ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
شرکت پورشه موفق به ساخت یک دستیار هوش مصنوعی با توان بالای تشخیص «نویزهای پس زمینه ای» شده که کاربردهای مختلفی از جمله در طول تست های قطعات خودرو دارد.

به گزارش خودروپرس، شرکت خودروسازی پورشه از ساخت یک دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی با توان بالای تشخیص نویزهای پس زمینه ای خبر داد.

این دستیار دیجیتال با عنوان «Sounce» در حوزه های مختلف از جمله در طول تست های قطعات خودرو بکار گرفته می شود و در عین حال به بهبود ساخت قطعات در صنعت خودرو کمک می کند.

این فناوری که از روش های یادگیری عمیق استفاده می کند می تواند با اطمینان و دقت بالا نویزهای پس زمینه را برای مثال در طول تست های استقامت و دوام (endurance tests) تشخیص دهد.

معمولاً حضور فیزیکی مهندسان در طول چنین آزمایشاتی ضروری است که می تواند به آنها فشار وارد کند اما استفاده از «Sounce» این ضرورت را از بین می برد.

به عبارت دیگر این فناوری با استفاده از هوش مصنوعی می تواند صداهای مختلف پس زمینه را بسیار دقیق تر از گوش های انسان تشخیص دهد و از این رو کارایی این روش در تست های استقامت قطعات بالاست.

مزایای این فناوری تنها به تست های مهندسی قطعات محدود نمی شود و از دیگر کاربردهای آن می توان به تولید قطعه در صنعت خودرو و نیز بهبود دقت مستندسازی خطاها و تسهیل تجزیه و تحلیل علت ریشه ای خطاها نیز اشاره کرد.

«پاتریشا رنرت» رئیس راهکارهای صنعتی در پورشه دیجیتال گفت: "تست های صوتی براساس هوش مصنوعی باعث افزایش کیفیت و کاهش هزینه ها در کاربردهای مختلف می شود. (این فناوری) ما را قادر می سازد تا فرصت های تجزیه و تحلیل را در تست های اولیه قطعه بهبود بخشیم."

به گفته وی این فناوری در حوزه های مختلف از جمله در شرایط تست که وجود تعداد زیادی از سیگنال های صوتی امکان تجزیه و تحلیل آنالوگ از طریق گوش انسان را دشوار می سازند، کارایی دارد.

گفتنی است در حالی که مزیت اصلی «Sounce» در مراحل اولیه توسعه قابل مشاهده است مالکان خودروهای جدید نیز به لطف یک فناوری حذف سروصداهای مزاحم محیطی می توانند از رانندگی خود لذت بیشتری ببرند.

شرکت جگوار لند رور اخیراً از یک فناوری حذف سروصداهای محیطی رونمایی کرد که به طور قابل ملاحظه ای خستگی و فشار راننده خصوصاً در مسافرت های طولانی را کاهش می دهد.

چه در لابراتورهای تست و چه بر روی جاده، جدیدترین نوآوری های فناوری صدایی زندگی را برای هر دو قشر مهندسان و رانندگان ساده تر از قبل کرده است.

منبع: carbuzz

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

استفاده پورشه از دستیار هوش مصنوعی برای فناوری تشخیص نویز

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است