Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

ابتکار تویوتا در رنگ آمیزی خودرو با الکتریسته ساکن

سه شنبه | ۱۳۹۹/۰۹/۱۸ - ۱۵:۴۰ | کد خبر: CP- ۱۶۴۹۷ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
تویوتا نوع جدیدی از پیستوله های رنگ پاش خودرو ساخته که از الکتریسیته ساکن به جای هوا برای رنگ آمیزی بدنه خودرو استفاده می کنند. این فناوری باعث افزایش کارایی رنگ آمیزی خودرو می شود.

به گزارش خودروپرس، استفاده از فشار هوا یکی از روش های رایج در پیستوله های رنگ پاش برای رنگ آمیزی بدنه خودروست اما کارایی این روش سنتی حدود 60 تا 70 درصد است.

با این حال تویوتا قصد دارد از یک فناوری و ابزار جدید برای رنگ آمیزی خودرو استفاده کند که کارایی آن بیش از 95 درصد بوده و به علاوه انتشار گازهای CO2 ناشی از رنگ آمیزی بدنه را تا حدود 7 درصد کاهش می دهد.

براساس این گزارش، خودروساز ژاپنی نوع جدیدی از پیستوله های رنگ پاش خودرو طراحی و تولید کرده که از الکتریسیته ساکن به جای هوا برای رنگ آمیزی بدنه خودرو استفاده می کنند.

رنگ پاش سنتی مبتنی بر فشار هوا از نیروی ایرودنیامیک برای پاشاندن رنگ بر روی بدنه خودرو استفاده می کند. این کار باعث می شود که مقداری از ذرات رنگ در هوا متفرق شده و به بدنه خودرو نچسبد.

اما در روش جدید رنگ پاش از الکتریسیته ساکن برای اسپری رنگ استفاده می کند (پاشش الکترواستاتیک) و ذرات دارای بار استاتیک جذب بدنه خودرو می شوند (رنگ آمیزی الکترواستاتیک).

فناوری های پاشش و رنگ آمیزی الکترواستاتیک باعث کاهش قابل ملاحظه ذرات پخش شده در هوا شده و بنابراین کارایی را تا بیش از 95 درصد بالا می برند.

رنگ پاش جدید تویوتا به شکل یک نازل اسپری رنگ استوانه ای است که تقریباً 600 شیار مخصوص در نوک خود جای داده است. نوک این وسیله برای ایجاد یک نیروی گریز از مرکز چرخانده شده و باعث می شود تا رنگ به درون شیارها جریان یابد و از طریق اکتریسیته ساکن روی بدنه خودرو پاشانده شود.

منبع: CNET

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ابتکار تویوتا در رنگ آمیزی خودرو با الکتریسته ساکن

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است