Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
به همت یک باتری ساز اروپایی؛

نخستین باتری «هوشمند» خودروهای برقی در جهان رونمایی شد

شنبه | ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۱:۳۳ | کد خبر: CP- ۱۶۰۱۴ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
یک شرکت سازنده باتری خودروهای برقی در اروپا از نخستین باتری «هوشمند» جهان جهت استفاده در خودروهای الکتریکی رونمایی کرد.

به گزارش کارپرس، شرکت اروپایی سازنده باتری خودروهای برقی «اینوبات اوتو» (InoBat Auto) از نخستین باتری «هوشمند» جهان جهت استفاده در خودروهای الکتریکی رونمایی کرد.

این شرکت اسلواکیایی روز جمعه طی مراسمی از این باتری که در ساخت آن از ترکیب فناوری های هوش مصنوعی (AI) و توان محاسباتی بالا (HTP) بهره گرفته شده است پرده برداری کرد.

به گفته اینوبات، باتری های جدید سبب افزایش تقریباً 20 درصدی مسافت قابل پیمایش بهترین خودروهای برقی موجود در بازار خواهند شد.

فناوری بکاررفته در این باتری همچنین به اینوبات اجازه می دهد تا وابستگی خود به کبالت را کاهش داده و هدف خود مبنی بر افزایش چگالی انرژی به 330 وات ساعت بر کیلوگرم و هزار وات ساعت بر لیتر تا انتهای سال 2030 را محقق کند.

این شرکت هم اکنون در حال ساخت اولین مرکز تحقیقات و خط تولید باتری مبتنی بر هوش مصنوعی در اسلواکی است که قرار است از سال 2021 تولید نخستین باتری های هوشمند را آغاز کند.

به علاوه اینوبات مشغول اجرای طرح هایی برای ساخت یک کارخانه گیگافکتوری 10 گیگاوات ساعت به ارزش 1 میلیارد یورو با توان تولید باتری های سفارشی و پیشرفته برای 240 هزار خودرو برقی در سال 2025 است.

ماریان بوچک بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت اسلواکیایی در مراسم رونمایی از باتری جدید اظهار داشت: "باعث افتخار فراوان است که نخستین باتری هوشمند را به جهان معرفی می کنیم. اینوبات یکی از پیشگامان جهانی در نوآوری باتری است و دیدگاه ما برای تولید بهترین باتری های تخصصی جهت رفع نیازهای عملکردی، ایمنی و هزینه ای خودروهای برقی به واقعیت تبدیل شده است."

وی اضافه کرد: "ساخت نخستین باتری هوشمند جهان نشانه یک جهش بزرگ به سمت برقی کردن حمل و نقل است. این باتری ها آزمایش شده و تولید انبوه آنها سال آینده آغاز می شود."

براساس این گزارش اینوبات تحت پشتیبانی یک کنسرسیوم قوی از سرمایه گذاران و شرکت های فناوری از جمله IMP Group و همچنین سرمایه گذاران و شرکای استراتژیک شامل CEZ، Matador، AEN، MSM Group و ... قرار دارد.

این شرکت همچنین اخیراً از آغاز یک همکاری استراتژیک با شرکت مهندسی های تک جهانی Manz AG خبر داد که قرار است تجهیزات تولیدی برای مرکز تحقیقاتی و خط تولید باتری های جدید را برای آن فراهم کند.

در همین حال اینوبات به تازگی سرمایه 10 میلیون دلاری برای ساخت مرکز تحقیقاتی خود را از گروه CEZ، یکی از بزرگ ترین شرکت انرژی اروپا، دریافت کرده است.

منبع: thenational

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

نخستین باتری «هوشمند» خودروهای برقی در جهان رونمایی شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است