Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
توان پیمایش به ۱۶۰۰ کیلومتر می رسد!

افزایش چهار برابری پیمایش خودرو برقی با فناوری جدید هندی

سه شنبه | ۱۳۹۹/۰۶/۰۴ - ۱۱:۲۴ | کد خبر: CP- ۱۵۶۳۲ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
محققان هندی یک فناوری جدید را برای تولید باتری های لیتیوم – سولفور بکار گرفته اند که از کارآمدی هزینه و انرژی بالاتری نسبت به باتری های متداول لیتیوم – یون برخوردار بوده و توان پیمایش خودروهای برقی را چهار برابر افزایش می دهد.

به گزارش کارپرس، محققان مؤسسه فناوری بمبئی (IIT) و دانشگاه شیو نادر هند، فناوری جدیدی را برای تولید باتری های لیتیوم – سولفور (Li-S) بکار گرفته اند که سه برابر باتری های رایج لیتیوم – یون کارآمدی هزینه و انرژی دارد.

به گفته محققان هندی این باتری های دوستدار محیط زیست می توانند توان پیمایش خودروهای برقی را چهار برابر افزایش دهند.

برای مثال یک خودرو برقی با پیمایش 400 کیلومتر که از باتری های سنتی لیتیوم – یون بهره می گیرد با استفاده از این فناوری می تواند پیمایش خود با هر بار شارژ را به 1600 کیلومتر برساند، در حالی که اندازه باتری نسبت به باتری های سنتی کوچک تر شده و ایمنی استفاده از آن نیز افزایش یافته است.

براساس اعلام تیم تحقیقاتی، فناوری جدید باتری لیتیوم – سولفور از اصول شیمی سبز بهره گرفته و فرآورده های فرعی صنعت نفت (سولفور)، ضایعات و بقایای زراعی و کوپلیمرهایی مانند کاردانول (محصول جانبی فرآورده آجیل بادام زمینی) و یوگنول (روغن میخک) به عنوان مواد کاتدی را ترکیب می کند.

پژوهشگران می گویند این فناوری در صنایع چند میلیارد دلاری از جمله گجت های فناوری، پهبادها، خودروهای برقی و صنایع دیگر که به چنین باتری هایی وابسته هستند بکار گرفته خواهد شد.

«بیملش لوچاب» دانشیار دانشگاه شیو نادر در این خصوص گفت: "این پژوهش متمرکز بر اصول شیمی سبز است تا راهکاری را برای رفع نیاز صنایع و محیط زیست به طور همزمان پیدا کند. قابلیت افزایش سه برابری چگالی انرژی همراه با ایمنی فوق العاده فناوری به وعده تسریع استفاده از انرژی های پاک و باتری محور در حوزه های متعدد جامه عمل می پوشاند."

به گفته این محقق هندی، افزایش چهار برابری پیمایش خودروهای برقی در صورت بکارگیری فناوری مذکور به این معناست که با یک بار شارژ خودرو می توان بدون مشکل از دهلی تا بمبئی را رانندگی کرد، در حالی که همچنان مقداری از شارژ باتری باقی می ماند.

این تیم پژوهشی از نتایج تحقیقات خود برای ساخت نمونه ای از باتری لیتیوم سولفور بهره گرفته و امیدوار است آن را به مرحله تجاری سازی برساند.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

افزایش چهار برابری پیمایش خودرو برقی با فناوری جدید هندی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است