Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
تا بهار سال آینده؛

رانندگی خودران سطح ۳ در انگلیس قانونی می شود

چهارشنبه | ۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۱۵:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۵۵۷۷ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
در آینده نزدیک با تصویب دولت انگلیس، رانندگان در این کشور می توانند حین رانندگی با برداشتن دستان خود از روی فرمان به اموری متفرقه مثل تماشای فیلم یا ارسال پیام های متنی مشغول شوند.

به گزارش کارپرس، براساس پیشنهادات جدیدی که تحت بررسی کابینه انگلیس قرار دارد به زودی رانندگان در این کشور قادر خواهند بود حین رانندگی با برداشتن دستان خود از روی فرمان به اموری غیر از رانندگی مثل تماشای فیلم یا ارسال یک پیام متنی مشغول شوند.

به گزارش دیلی تلگراف، وزارت حمل و نقل انگلیس در حال بررسی طرح هایی است که برای نخستین بار امکان استفاده از فناوری خودران 3 سطح در خودروهای سواری را برای رانندگان فراهم می کند.

این فناوری از «سیستم خودکار حفظ خودرو در مسیر» (AKLS) استفاده کرده و در صورت تصویب آن توسط دولت می تواند راه را برای رانندگی خودران در این کشور هموار کند.

یکی از پیشنهادات تحت بررسی دولت، اصلاح قوانین و مقررات رانندگی است که به رانندگان این امکان را می دهد هنگام فعال شدن سیستم خودران، به تماشای فیلم و نیز ارسال یا خواندن پیام های گوشی بر روی سیستم سرگرمی - اطلاعاتی خودرو مشغول شوند.

در صورت چراغ سبز دولت، رانندگان اجازه خواهند داشت به طور قانونی ارتباطات الکترونیکی را از پشت فرمان برقرار کنند، اموری که در حال حاضر طبق قوانین ممنوع است.

طبق این پیشنهادات همچنین سازندگان خودرو ملزم به نصب صندلی های لرزان می شوند تا در مواقع لزوم به راننده هشدار دهند که می بایست کنترل خودرو را مجدداً به دست بگیرد.

به گزارش دیلی تلگراف، جزئیات این خبر زمانی فاش شد که دولت رایزنی های خود را از روز سه شنبه برای معرفی سیستم های جدید حفظ خودرو در مسیر آغاز کرد، حرکتی که بزرگ ترین گام به سمت خودروهای تمام خودران در انگلیس محسوب می شود.

به علاوه وزرای دولت می گویند این فناوری احتمالاً تا اوایل بهار سال آینده در انگلیس قانونی خواهد شد.

گفتنی است در حال حاضر فناوری سطح 2 در انگلیس مجاز و قانونی است و قبلاً در مدل هایی نظیر جدیدترین خودروهای تسلا به کار گرفته شده اما تحت سیستم فعلی راننده باید در همه اوقات توجه خود را به رانندگی معطوف کند.

اما سطح 3 رانندگی خودران به راننده اجازه می دهد نه تنها دستان بلکه توجه خود را نیز از روی وسیله نقلیه بردارد، اما در صورت بروز اتفاق یا موارد اضطراری باید آمادگی کنترل مجدد خودرو را داشته باشد.

وزارت حمل و نقل انگلیس در حال حاضر مشغول رایزنی است تا اجازه دهد این سیستم در سرعت های تا حداکثر 70 مایل بر ساعت مجاز شمرده شود.

به گفته مقامات این فناوری می تواند باعث کمک به حذف خطاهای انسانی و ایمن تر کردن جاده ها شود.

منبع: دیلی تلگراف

 

 

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رانندگی خودران سطح ۳ در انگلیس قانونی می شود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است